Laptop gaat niet meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvda39g

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
Hoi, ik heb laatst een laptop gekregen (compaq armada 1750).
Aleen ik heb er een glas water over laten vallen toen hij aanstond, maar het is niet over het toetsenbord gekomen, want hij was dicht.
Nu gaat de laptop dus niet meer aan, maar hij laad de batterij wel op, en hij geeft daarna wel aan dat hij vol is( het lampje blijft dan branden.)
zelf denk ik dat de processor of het an uit knopje stuk is, maar hoe kan ik dat testen?

Laatst bewerkt:
StoneyCity zei:
laten uitdrogen morgen proberen
Had hem een week laten drogen en hij gaat nog steeds niet aan.
heb ook al iets geprobeerd met de haardroger maar dat had ook geen nut.

naar de pc winkel ermee. ik denk dat laptop stuk is als je water in je tv giet is ie ook kapot

ik dacht hier hulp en tips te kunnen vinden om hem weer aan de praat te krijgen, maar dat is dus ook verkeerd..
ik zoek wel op een ander forumpie.. bye

Als een laptop (of pc) totaal niets meer doet omdat er water over is gevallen, dan zal je hem dus open moeten maken om te kijken of je iets kunt vinden, dat is een technisch gebeuren waaraan jezelf waarschijnlijk al was begonnen als je daar technisch genoeg voor was.
Aangezien je dit niet aangeeft, is een logisch advies dan...naar de pc winkel ermee.

Overigens, je had beter direct de accu kunnen verwijderen omdat dan alle spanning van de laptop gaat.

Heb hem inderdaad al open gehad en het water was geoxideerd, dat heb ik weggehaald met een tandenborsel en alcohol.
Ook het mainboard een kwartier in de vriezer gelegt, en daarna in een zakje zodat al het water als dauw aan het zakje kleeft.

pvda39g zei:
ik dacht hier hulp en tips te kunnen vinden om hem weer aan de praat te krijgen, maar dat is dus ook verkeerd..
ik zoek wel op een ander forumpie.. bye

Denk je zo geholpen te worden?? Overigens zou ik ook aanraden om naar de pc winkel te gaan. Je lijkt zelf niet technisch genoeg: je doet de laptop aan terwijl er water overgelopen is...

Zo weer zo als er water op de laptop gekomen is of hij nou dicht of openstond water kunnen gewoon binnen het systeem via gaten binnen glijden waardoor je systeem niet functioneel werkt dat nu het geval is.

Ik weet niet watvoor garantie jy hebt maar zelf valt dit absoluut niet te repareren.
Als je een standaard garantie hebt ophalen of onsite dan kan compaq niet voor jouw dit repareren omdat het buiten dit garantie valt. Als je een andere contract bij hebt bijv water is op je laptop gekomen of hij gevallen fysiek beschadigd kan compaq jouw hiermee helpen en repareren.

Of je nou op een andere forum gaat ga je dezelfde antwoord terug krijgen.

(schoon) Water in de PC is in princiepe het mist erge van alle vloeistoffen.

Maar als het b.v. in de Processor socket zit dan is dat niet zomaar uit te krijgen. Ook niet als het onder IC's gedrongen is.

Je kunt nog proberen om de processor er uit te halen en met perslucht (heel dun stevig "straaltje") tussen de print en de IC's en socket te blazen. Water blijft erg lang zitten en kan gemakkelijk computer bussen kortsluiten.

Je kunt hem ook een weekje of twee (met dit weer) op zijn kant laten staan en geduldig wachten

Er kan niet veel meer stuk gaan dan dat ie nu al is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan