laptop gaat niet meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

robsssss

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2007
hoi,

ik heb een medion laptop model md 40142. ik zette deze vannacht iets te hard neer, waardoor het scherm iets naar achter "knikte". de laptop viel met een zucht uit. ik dacht dat de batterij op was en sloot de laptop aan op de adapter. het batterij oplaad lampje brand gewoon maar de laptop gaat helemaal niet meer aan, hij doet niets meer.....

weet iemand wat het misschien kan zijn?

misschien iets karpot gegaan toen je hem neer deed zetten.
als je hem openschroeft aan de onderkant kan je misschien even kijken of er niet ergens een scheurtje is ingekomen.

en gaat de laptop zelf wel aan en alleen het beeldscherm niet of allebij niet?

hoi, dank je voor je reactie!

de laptop doet helemaal niets meer echt niets! als ik de powerknop indruk blijft ie gewoon uit. het enige wat ie nog wel doet is als ik de adapter erin stop, de batterij opladen!

heb je al gekeken of er iets te zien is.
en kijk eens of de baterij de nog goed in zit, kan zijn dat ie niet meer goed contact maakt (heb ik ook wel eens gehad)

heb ik idd al een paar keer geprobeerd, vanaf de buitenkant is niets vreemds te zien verder. het lijkt me ook niet verstandig dat ik dat ding zelf open maak om de binnenkant te bekijken :P denk dat ik maar ff langs pc winkel met een technische dienst ga!

is mij best als je dat doet maar je hoeft alleen een paar schroefjes los en een minutje later die schroefjes weer vast (bespaart nog veel tijd ook)

en had je dat van die batterij al geprobeert?
voor een batterij hoef je meestal niks los te schroeven

ja ik heb het met de batterij ook al geprobeert maar dat is het niet. ook ben bij de technische dienst van mn werk geweest. daar hebben ze hem opengemaakt, daar hebben ze de voeding, zekeringen en nog wat dingetjes doorgemeten maar dat blijkt allemaal goed te zijn...heel vreemd...

dag Rob,

Ik heb gisteren precies zo'n zelfde laptop uit de auto laten vallen (nog wel in de de laptoptas met beschermingsrand) en heb nu ook dezelfde problemen. Bij mij gaat de laptop aan en ook weer uit (als ik de uitknop lang genoeg ingedrukt houd) en ook de voeding en adapter werkt. Alleen weet de laptop niet meer dat het een computer is en wordt het besturingssysteem niet gestart. :confused:
Heb je het inmiddels aan de praat gekregen? zo ja, wat was het probleem?

groeten
Rob

dag Rob,

Ik heb gisteren precies zo'n zelfde laptop uit de auto laten vallen (nog wel in de de laptoptas met beschermingsrand) en heb nu ook dezelfde problemen. Bij mij gaat de laptop aan en ook weer uit (als ik de uitknop lang genoeg ingedrukt houd) en ook de voeding en adapter werkt. Alleen weet de laptop niet meer dat het een computer is en wordt het besturingssysteem niet gestart. :confused:
Heb je het inmiddels aan de praat gekregen? zo ja, wat was het probleem?

groeten
Rob

hoi,

ik heb de laptop na laten kijken, en de boosdoener bij mij bleek stof te zijn, een aantal transistors op het moederbord, de videokaart en de processor bleken verbrand te zijn! ik hoop dat jij meer geluk hebt en hem nog werkend kan krijgen!

dag,

vandaag iets meer geluk; de laptop startte zelfs XP op, maar niet voor lang helaas.meestal loopt het vast tijdens of net na het inloggen.
soms start het helemaal niet op.

ik zal de boel opmaken en bekijken of er stof te zien valt (aan de buitenzijde bij de ventilator is niets te zien, ok verder ziet hij er van buiten schoon uit) . in ieder geval bedankt voor de tip.

het uitelkaar halen valt nog niet mee; niet alleen aan de onderzijde zitten schroeven (ook achter de accu), maar ook aan de bovenzijde. op zich niet erg, ware het niet dat de schroefjes zeer klein zijn of op een onmogelijke plek zitten (onder de rand van het scherm; het scherm moet er dan eerst af, maar na het losmaken van de scharnieren durf ik het scherm niet van de onderzijde af te halen..gewoon doen?)

Rob

haha, ik ben zelf niet verder gekomen dan de zichtbare schroefjes en bedacht dat het me toch niet verstandig leek zelf verder te gaan ;) ik heb hem bij de technische dienst op mn werk laten nakijken dus ik durf niet te zeggen of je hem gewoon door kunt drukken! maar er is wat meer hoop nadat hij iig al windows boot!

succes ermee!

dag,

vandaag iets meer geluk; de laptop startte zelfs XP op, maar niet voor lang helaas.meestal loopt het vast tijdens of net na het inloggen.
soms start het helemaal niet op.

ik zal de boel opmaken en bekijken of er stof te zien valt (aan de buitenzijde bij de ventilator is niets te zien, ok verder ziet hij er van buiten schoon uit) . in ieder geval bedankt voor de tip.

het uitelkaar halen valt nog niet mee; niet alleen aan de onderzijde zitten schroeven (ook achter de accu), maar ook aan de bovenzijde. op zich niet erg, ware het niet dat de schroefjes zeer klein zijn of op een onmogelijke plek zitten (onder de rand van het scherm; het scherm moet er dan eerst af, maar na het losmaken van de scharnieren durf ik het scherm niet van de onderzijde af te halen..gewoon doen?)

Rob

Ik had een ander probleem met dezelfde laptop, hij werd veel te heet. hiervoor heb ik hem ook gedeeltelijk gedemonteerd om de ventilators schoon te maken. het verbaast je hoeveel stof er in zo'n laptop kruipt! Het is dus zeker de moeite hem eens van binnen te bekijken. nu ben ik wel bij de ventilators gekomen (via toetsenbord), maar toch zou ik deze laptop graag verder uit elkaar halen om te kijken hoe het er verder uitziet, alleen heb ik geen idee hoe?! Ik zou je dus gedeeltelijk kunnen helpen... Maar zou je het willen melden als je ook de rest uit elkaar krijgt?? Ik kom er in ieder geval niet uit...

Ow... Had waarschijnlijk enkel naar de maand gekeken, het jaar niet gezien...:o Dacht dus eigenlijk dat het wel vrij recent was:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan