Laptop gaat uit na 1sSec

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pretender

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2003
Ik heb al een hele tijd een packard b(h)ell easynote laptop, ding doet het perfect, tot gistermiddag. Omdat de laptop nogal veel stof verzamelt haal 1x in de maand eventjes het roostertje los en blaas ik voorzichtig het stof uit de fan en dan schroef ik m weer netjes dicht. Niks aan de hand normaliter. Alleen gister deed ik dat weer maar nu gaat mijn laptop niet meer aan. Als je de aanknop indrukt dan gaat de laptop wel aan maar nog geen seconde later ook weer uit en vlak daarvoor piept ie 1 keer. Volgens mij heeft de laptop een phoenix bios, en via google kwam ik eruit dat het een geheugen fout kan zijn, maar ik heb daar niks aangeraakt kan dat zomaar? en heeft iemand misschien tips om naar te kijken wat het dan misschien ook zou kunnen zijn. Ik ben niet compleet vreemd in het loshalen/ in elkaar zetten van pc's, maar meer met desktops geen laptops. alvast bedankt Pretender

Wat is de leeftijd van dit toestel? Model-nr? waarschijnlijk is het een nvidea onboard chip en is die losgekomen door de warmte..

Hallo

Mits deze laptop veel stof aantrekt , kan het zijn dat er een geheugenmodule slecht kontakt maakt.

Stofvrij maken en deze eens in/uitpluggen .

Uiteraard de laptop volledig spanningsloos maken (batterij en netadaptor verwijderen)

Werkt de c.p.u. cooler nog ??? (draait deze soepel)

stofvrij maken laptop fan en heatpipe :

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-van-zelf-uit?highlight=laptop+stofvrij+maken

Opletten voor statische elektriciteit (voorzorgen nemen)

Moest de videochip defekt zijn , zal de laptop niet uitvallen volgens mij , maar eerder geen beeld , of een vervormd beeld weergeven.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan