Laptop gaat uit tijdens windows 7 installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornwess

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2013
Berichten
8
Ik ben bezig windows 7 ultimate opnieuw op mijn laptop te installeren. Ik doe dit via een bootable usb stick. Ik heb een Sony VAIO VPC-EC4L1E, naar mijn weten 64 bit(?). Allereerst heb ik 2 partities aangemaakt, 1 voor de systeem bestanden en programma's (120GB) en 1 voor mijn bestanden (340GB). Daarnaast maakt windows automatisch een systeem partitie van 100MB aan. Het installeren van windows doe ik dus op de 120GB partitie.
De installatie begint gewoon the lopen, maar wanneer deze voor zoń 50% doorlopen is gaat de pc uit en blijft deze uit. Ik heb inmiddels de 32 en 64 bit beide enkele keren geprobeerd maar in beide gevallen blijft de pc op hetzelfde punt uitgaan.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen en hoe ik dit weer op kan lossen? Aangezien m'n laptop nu alleen op te starten is via een bootable usb/dvd..
 
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Je installeert hem op de 120 gig maar als je installeert wordt deze wel eerst geformatteerd ?
 
Ja, wanneer ik opnieuw begin met installeren maak ik voor de zekerheid de partities opnieuw aan zodat ik ook zeker weet dat hier de fout niet in zit..
 
Hoi,

Is er een mogelijkheid om het met de dvd te doen zit maar even mee te denken hoor. en d stroom voorziening is in orde?
 
Met de stroomvoorziening zijn geen problemen, nadat hij uit gaat kan ik hem ook gelijk weer aan zetten.

Ik heb hier alleen de bootable usb liggen, hiermee heb ik op een andere computer zonder problemen de installatie kunnen afronden.. Een DVD heb ik hier helaas niet.
 
Maar staat de laptop ook op netstroom aangesloten? Haal de batterij er eens uit zodat zeker is dat ie alleen netstroom gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
2 zielen 1 gedachte, ik heb net de batterij eruit gehaald en de installatie laten lopen. Deze is nu zonder problemen afgerond :)

Ik ga eens even bezig met alle programma's installeren, heel erg bedankt voor je hulp! :thumb:
 
klein beetje drie zielen:D
En vergeet de vraag even niet om op opgelost te zetten;)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag bij mij ook een laptop die steeds het windows installatieproces op precies hetzelfde moment abrupt stopte (de laptop sloeg gewoon uit en de installatie begon dan weer gewoon van voor af aan).
Ineens ging er een lampje bij mij branden (ja wel, dat gebeurt wel eens) en voelde ik de onderkant van die laptop, die plat op een bureaublad stond. Die onderkant was behoorlijk heet.
Vervolgens de laptop met een doosje ruimte aan de onderkant gegeven en toen was het probleem opgelost.
Gewoon een gevalletje van oververhitting (dan zorgt de beveiliging ervoor dat de laptop wordt uitgezet.)
 
Dat zou ook heel goed kunnen, daar had ik zo snel niet eens bij nagedacht.. De laptop wil wel eens gloeiend heet worden en dan blijft dat ding maar blazen.
Ik heb er nu een stuk minder last van nu ik de batterij er zoveel mogelijk uit laat en er een stuk minder processen tegelijkertijd lopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan