Laptop gaat vanzelf aan en uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

IzzieDizzie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2011
Hallo mensen,

Sinds gisteravond gaat mijn laptop (Acer Aspire 5520) non-stop vanzelf aan en uit. Het lichtje van de powerbutton brandt 5 seconden en het klinkt alsof de laptop opstart maar al snel gaat ie weer uit. Dit gaat door totdat ik de batterij eruit haal. Ik heb mijn laptop stofvrij gemaakt maar dat heeft ook niet geholpen. Weet iemand wat er aan de hand is en zo ja, is het de moeite waard om het te laten repareren of kan ik beter op zoek naar een nieuwe laptop.

Groet,

IzzieDizzie

Is je batterij of je adapter kapot?
Mijn broer heeft sinds gisteren hetzelfde probleem op zijn HP laptop.
Hij gaat hem maandag inleveren, dus dan kan ik je hier meer over vertellen.

Nee helaas, mijn zus heeft dezelfde laptop (die nog prima werkt) en ik had haar batterij en adapter geprobeerd op mijn laptop en het hielp niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoelang heb je deze laptop?
Heb je geprobeerd je computer te starten vanaf een herstelpunt toen er nog geen fouten waren?
Als je hem nog korter dan 2 jaar hebt, dan raad ik je aan om hem met garantiebewijs naar je computerwinkel te brengen voor reparatie.
Dus antwoord op je vraag: Ja; het lijkt mij wel beter om hem te laten nakijken/repareren MITS je garantie (wettelijke garantie 2 jaar) nog geldt!

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad ongeveer een half jaar terug. Ook met de Acer Aspire 5520G.
Het probleem lag aan de moederboord. Het is zeker de moeite waard om het te laten repareren mits het nog in je garantie valt.

Hallo

Ik heb mijn laptop stofvrij gemaakt maar dat heeft ook n

Was de heatpipe radiator verstopt ???

Indien ja , en met deze symptomen , zo goed als zeker een losgekomen motherboard chipset door overdreven hitte.

Sodeersel smelt aan +/- 350°C

Indien nog garantie , deze uiteraard claimen (ik vermoed van niet??)

Of... een "reflow" van de motherboard chipset laten uitvoeren (veel werk is dit niet met model laptop)

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan