Laptop gaat vanzelf uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

walletti

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2008
hallo, help mij,
4 jaar geleden heb laptop van Medion gekocht (3 jaar garantie is dus net afgelopen :( )
nu bij de "zwaardere" programmas die te maken hebben met bijv. video bewerking of geluid (ook bijv. bij Skype bij geluid of video maar niet bij chatten) gaat ie plotseling uit
heb pas nieuwe werkgeheugen geinstaleerd maar dat helpt niet
denk zelf aan koeling die loopt erg hard
is er wat aan te doen?
groetjes

4 Jaar zeg je dan kan het eens goed zijn dat je koelribben van de processor helemaal dichtzitten met stof !!

Dit kan door iemand die handig is met apparaten schoongemaakt worden !

Als leek moet je hier niet aan beginnen. Maar ik ben er van overtuigd dat er iets niet helemaal goed zit met de koeling van deze laptop dus het beste is nietmeer aanzetten die laptop en door een handig iemand even de laptop in zijn geheel laten reinigen !!

Succes ermee. :thumb:

type is Medion MD 41 300
ik heb hem inderdaad nog nooit schoon laten maken, is wel al 2x ter reperatie geweest, maar dit kwam er niet ter sprake

je zou eens kunnen proberen of je met aida32 of everest de temps van je cpu kan zien.

maar een kennis van mij had ook een medion laptop en die koeler was helemaal verstopt.
dus die kans is wel groot.

het downloaden lukt niet,
er staat:: de gecomprimeerde map is ongeldig of beschadigd

Oew dat is veelste hoog.Dus weet je ook gelijk waar het probleem in zit.

Hallo,

Je fans van de ventilator en ribbons zitten inderdaad waarschijnlijk vol stof.
Wat kun je er aan doen?

Je laptop eens grondig schoonmaken en het stof verwijderen. Let echter wel op met statische ladingen en vette vingers! Als het stof er al een tijd inzit heb je kans dat het niet meer te herstellen is, omdat de ventilator steeds langzamer gaat lopen en de koeling al is aangetast! In dit geval laat dan de cpu checken (brandplekjes,roetvorming) en vervang het koelcomponent wat beschadigd is!

Succes.:thumb:
Mvg,
Chico79.

re: Laptop vanzelf uit

Hallo,

Wellicht hebben wij dezelfde (soort) laptop. Ik kocht ongeveer drie jaar geleden een CyberMaxx computer bij kruidvat. Het typenummer is: MD42518 (MD ~ Medion ;))

Wanneer mijn vrouw lekker aan het internetten was, hadden we geen problemen. Maar een serieus spel spelen of wat photoshoppen leverde een instand-turn-off op.

Ik heb de schoonmaaktip van een vriend van mij ter harte genomen én iets meer gedaan:

• Laptop uitelkaar gehaald

• Koel-unit gedemonteerd en schoongespoten met lucht. (compressortje)

• koelpasta tussen cpu en koel-unit vervangen.

Nu draai ik weer stabiel.

Al eerder is opgemerkt dat dit geen klus is voor een leek.(vette vingers, statische problemen en het niet kennen van eigen krachten) Maar een handig neefje of vriendelijke buurman kan misschien uitkomst bieden.

Ik hoop dat je er zo verder uitkomt.

Vriendelijke groet,
NL1DAJ

:shocked:
nou ik denk dat ie toch al wat gevonden heeft het is bijna een jaar geleden!!!!

Inderdaad...

Je hebt helemaal gelijk.
Ik liep echter al anderhalf jaar met het probleem en was zeer blij met deze oplossing. Misschien wacht de laptop ergens onder het bureau op een verzorgingsbeurtje :)

Fijn uiteinde!
Vriendelijke groet,
NL1DAJ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan