Laptop gaat zonder reden uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

maluku070

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jul 2014
Berichten
3
hallo,

mijn laptop gaat zonder reden uit.
ik heb heb all schoon gemaakt en hij wordt niet warm dus ik dacht misschien dat die teveel deed maar doet die ook niet en veder weet ik het niet:(:confused:

-hij valt zomaar uit
-kan ook niet meer gelijk aan en er zit geen tussen tijd voordat ik hem weer aan kan doen, en als hij aan staat kan die ook om verschillende tussen tijden uit vallen
-ik heb hem all schoon gemaakt
-ik heb ook all een virus scan er over heen gegooit
-me laptop is 4jaar uit zit nieuwe hardschijf in (ssd) met windows 8.1
-cpu is het ook niet
-4gb aan ram en gebruik maar 900mb er van
mvg. Maluku
 
Ik verdenk de accu. Na een aantal jaar gaan de meeste accu's vervelend doen en stroom blokkeren. Daar kan de laptop last van hebben. Verwijder de accu en kijk of het probleem weg is. Verder ben ik wel benieuwd naar de specificaties van de laptop en het typenummer. Ten derde zou ik toch graag de temperaturen willen zien. Lees deze uit met dit programmaatje: klikkerdeklik! Ten vierde raad ik je aan de logboeken door te kijken van Windows. Zoek in het start menu op het trefwoord 'logboek' en kies voor het eerste resultaat (Windows 7). Wordt hier gesproken over dat de stroomtoevoer wegviel of zit er een error code (BSOD) achter?
 
toch even de temperatuur van je onderdelen controleren zou ik zeggen ;)

Lees de temperaturen van je laptop eens uit met (bijvoorbeeld) Speccy en deel deze eens met ons.
 
Ik verdenk de accu. Na een aantal jaar gaan de meeste accu's vervelend doen en stroom blokkeren. Daar kan de laptop last van hebben. Verwijder de accu en kijk of het probleem weg is. Verder ben ik wel benieuwd naar de specificaties van de laptop en het typenummer. Ten derde zou ik toch graag de temperaturen willen zien. Lees deze uit met dit programmaatje: klikkerdeklik! Ten vierde raad ik je aan de logboeken door te kijken van Windows. Zoek in het start menu op het trefwoord 'logboek' en kies voor het eerste resultaat (Windows 7). Wordt hier gesproken over dat de stroomtoevoer wegviel of zit er een error code (BSOD) achter?

ik heb me accu verwijdert hij doet het nu nog steeds.
hier zijn me temp.
-core#0 + core#1 blijven 50graden
- tszo = +/- 53 graden
- air flow 37 graden

hierbij mijn type nummer: HP G62-b60SD

En in me logboek kon ik niet vinden misschien een iets beter uitleg hoe ik het kan vinden in het logboek zelf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer je in het programma 'Logboeken' bent, kies je in de tree (het linkergedeelte) voor 'Windows-logboeken'. Kijk vervolgens bij 'Toepassing' en bij 'Systeem' wat er vermeld staat bij de tijden dat de laptop uitviel. Dit doet men door in het bovenste gedeelte van het middelste deel van het venster te scrollen naar het moment en te kijken of er foutmeldingen zijn. Zo ja, post deze hier.
 
Wanneer je in het programma 'Logboeken' bent, kies je in de tree (het linkergedeelte) voor 'Windows-logboeken'. Kijk vervolgens bij 'Toepassing' en bij 'Systeem' wat er vermeld staat bij de tijden dat de laptop uitviel. Dit doet men door in het bovenste gedeelte van het middelste deel van het venster te scrollen naar het moment en te kijken of er foutmeldingen zijn. Zo ja, post deze hier.

ik zou het graag willen doen maar me laptop wil all de hele dag niet meer aan.
 
Ohw, dat is niet goed. Dan is het zeker hardware-matig. Gebeurt er iets wanneer je de laptop aandrukt (zachtjes fans draaien, lampjes) of oogt ie 'dood'? Als ie 'dood' oogt, dan is het niet goed en is er waarschijnlijk iets mis met het moederbord. En een moederbord voor een specifiek model laptop kan men niet zomaar aankomen. Dus ik ben bang dat het einde verhaal is voor de laptop.

Ik lees ook dingen over dat er lampjes kunnen knipperen bij het aangaan:
The power button is pressed, The Caps Lock fault indicator light flashes and the screen remains black.
Vertaald
De aan/uit-knop wordt ingedrukt, het Caps Lock error indicatielampje knippert en het scherm blijft zwart.

Ziet u zoiets gebeuren?

EDIT 21:15:
Ook kwam ik dit topic tegen (Engels!): klikkerdeklik!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan