laptop gebruiken als grote usb-stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsasfsas

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Dag Allemaal

Mijn zoon heeft voor school een laptop en hij was aan een nieuwe toe. Tot overmaat van ramp is er een worm op gekomen (ondanks meerdere up-to-date antivirus programmas waaronder een betaalde mcafee) en dat heeft ons doen besluiten een nieuwe voor hem te kopen. We gaan de worm er niet meer vanaf laten halen (hij stond ook op een andere pc en die desktop opschonen is drie dagen werk geweest) maar ik ben van plan 'm te formatteren. is er vervoglens een mogelijkheid om deze laptop als een veredelde grote usb stick te gebruiken? Dat zouden dan twee vliegen in 1 klap zijn, want de usb stick van mijn andere zoon heeft aan beide besmette apparaten gehangen en is eigenlijk ook te klein aan het worden. Hij wil graag bv world of warcraft spelen als we op bezoek naar mijn moeder of zus gaan en door het op een usb mee te nemen hoeft hij daar niets te downloaden. Echter, de nieuwste versie past niet meer op zijn usb en dat ding is wellicht ook besmet, vandaar mijn vraag. Is het mogelijk de laptop als een veredelde usb te gebruiken en zo ja, wat moet ik dan doen en wat heb ik dan nodig?

met dank, groetjes, Anjo

Veredelde usb?

Koop een externe behuizing voor 2.5"
Stop daar de harde schijf in en je hebt een exteren schijf!

ja, zoiets had ik al bedacht (dat is namelijk met mijn vorige harde schijf van de desktop ook gedaan). Kan dat met een laptop harde schijf ook en is dat voor een leek eenvoudig te doen? De vorige (desktop) hebben we laten doen maar toen ik zag hoe eenvoudig dat was (kwestie van er in schuiven en de stekkertjes aansluiten) leek me dat ik dat zelf ook kon. Scheelt toch weer euro's. En gaat dat geheid werken of moet ik dan goed kijken welke types er zijn qua casing en welke harde schijf we hebben?

En is er nog een andere mogelijkheid of is dit de eenvoudigste danwel de enigste? Voordeel hiervan is natuurlijk het gewicht: het scheelt nogal of je alleen maar zo'n casing mee neemt of de hele laptop...

groetjes, Anjo

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, heel simpel.
Een kwestie van een paar schroefjes.

Voor een behuizing dien je te wetem of je hd sata of ide/pata is.
Verder 2.5 'inch.
Voor een kleine 12,- € heb je er een exterene schijf bij.

hierover.. iemand een paar linkjes?
+ een klein vraagje:
ik heb een hele oude laptop met een 5gb harde schikf ene paar x op de grond laten donderen, nu alleen groen beeld, zou de harde schijf nog werken?

Ander probleem.
Misschien is het beter er een eigen item over te openen.

Ja, heel simpel.
Een kwestie van een paar schroefjes.

Voor een behuizing dien je te wetem of je hd sata of ide/pata is.
Verder 2.5 'inch.
Voor een kleine 12,- € heb je er een exterene schijf bij.

dank je wel. Ik denk dat we voor die optie gaan,

groetjes en met dank voor het meedenken, Anjo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan