Laptop gebruikt verkeerde videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

fearequalsyou

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2011
Berichten
2
Ik heb sinds kort een nieuwe laptop gekocht > volg link. http://www.laptopshop.nl/product/137287/asus-k73sv-ty037v.html

Het probleem is dat hier 2 videokaarten inzitten, ik heb via bios al geprobeerd om on-board op disabled te zetten, dit staat er niet tussen, ik heb bios al geflasht en nogmaals staat hij er niet tussen. Met de nvidia drivers kun je ook per applicatie een video kaart kiezen, dit heb ik geprobeerd maar nog haperen sommige spellen. (TeamFortress2, Deadisland etc.) Dit is niet constant maar als het ff te veel word (denkik) loopt het scherm voor een paar seconden vast.

Iemand enig idee?
 
Beste,

Weet u het wel zeker dat u 2 videokaart inzitten? het kan ook zijn dat misschien licht het aan de verkeerde videokaart.

met Vriendelijke groet,
Oynatan
 
Ja

Ik weet het 100% zeker in apparaat beheer staan bij beeldscherm adapters 2 video kaarten 1 Intel(R) HD graphics family en GForce GT540M
 
Je hebt er twee inzitten.
De ene gaat werken als je aan de stroom hangt, de andere als je aan de accu zit.
Dit is om energie te besparen uiteraard.
Deze instellingen kun je ergens aanpassen, vermoedelijk bij energieinstellingen.
Mijn zoon heeft hetzelfde, maar die zit op school met z'n laptop dus kan het zo gauw niet nakijken.

Maar nog, je moet wel een vette videokaart hebben om op een laptop te gamen met hoge settings.

Nvidia Optimus
Hoe energiezuinig je laptop ook is, zodra je computer grafisch actief is zal de accu sneller leeglopen. Nvidia heeft als oplossing de Optimus-technologie. Tijdens het gebruik van grafisch intensieve toepassingen zal Nvidia Optimus automatisch schakelen tussen de dedicated en geïntegreerde videokaart en zo de accuduur verlengen. De graphics en laptopprestaties hebben hier niet onder te lijden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan