Laptop gecrasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floor22

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
:o Ik heb niet al te veel verstand van computers, maar ik heb wel een groot probleem...
Ik heb een compaq dell laptop, waar ontzettend veel belangrijke gegevens voor m'n studie opstaan scripties etc.
Ik weet niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb (wou een prog instaleren via veilige modus maar kwam per ongeluk in de bios nou ja een ramp) maar ik kan niet meer in windows xp pro komen. Hij geeft me een foutmelding, blauw scherm stopped etc. Nu staat er dat ik via de bios het geheugen kan wissen waar dus die fout in opgeslagen staat.
Nu komt het grootste probleem, ik weet dus absoluut mijn bios wachtwoord niet meer.

Wat kan ik nu doen? Is er een mogelijkheid om weer in windows te komen, het bios wachtwoord te omzeilen?
Of zit er niets anders op dan de hele boel te formateren, en ben ik al mijn gegevens kwijt?

Sorry voor de stomme vraag:o

Bij een laptop is dat naar mijn idee lastig. Om je bios te resetten kun je de batterij die op het moederbord zit er even af halen. Maar dat is erg lastig met een laptop..

Ik heb het voor je opgezocht in mijn hardware boek..
Op een moederbord zitten ook jumpers die soms omgezet kunnen worden voor het weghalen van je wachtwoord. Bij een laptop is dit niet het geval en zit de batterij vast gesoldeerd.. Vaak is je enige oplossing de Fabrikant.

Succes

**
Andere oplossing is inderdaad formatteren. Daarmee ben je alle gegevens kwijt maar daarmee krijg je het bios wachtwoord niet weg

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie!! :D

het word dus erg lastig begrijp ik, als ik niet in die bios kan komen en die bios niet kan reseten kan ik dus niet het geheugen wissen en kan ik mijn windows dus niet meer in, toch? Echt balen. Buiten de leverancier contacteren is dus het enige wat kan ik kan doen windows opnieuw instaleren?

Floortje

Dus als ik de harde schijf formateer is het bios wachtwoord nog steeds niet weg, maar kan ik dan wel weer gewoon werken in windows. (sorry als ik nu iets heel stoms vraag)

Laatst bewerkt:
Ja je kan dan wel weer gewoon in windows werken maar nog steeds niet in de bios komen..
Maar wat ik vaag vind, is je wou een progamma installeren in veilige modus maar kwam in de bios ? Wat heb je daar precies gedaan en wat voor een foutmelding krijg je precies ?

Geheugen wissen? In de bios? je zou de eerste zijn, die dat lukt!
Zodra de laptop uit is, is het geheugen namelijk leeg, en dus gewist!
Dat is geen juiste melding van de software.
Als je naar veilige modus bent gegaan voor het installeren van een programma, en het is daar misgegaan, dan moet je het via die weg weer oplossen.

Lukt dat niet meer door starten van de pc, omdat hij niet naar windows gaat, probeer dan weer via veilige modus.
Lukt dat ook niet, probeer dan op de windows cd-rom te booten, en een systeem herstel laten uitvoeren.
Als dat wel-of niet lukt, dan hoor ik je wel weer.

Maar je hoeft echt niet naar de bios, om een installatie fout van een software programma op te lossen :D

Het was dus zo gegaan, ik wou een programma instaleren maar dat werkte niet. Een oud programma, toen heb ik het geprobeerd in een compatibiliteit van 98. Werkte ook niet, toen heb ik de computer opnieuw opgestart, en wou ik in veilige modus opstarten. maar heb per ongeluk op f10 gedrukt en kwam in de bios en heb toen (als een idioot) op esc en whatever gedrukt. Nu komt er de foutmelding stopped ..... windows kan niet opgestart worden. probeer het in evilige modus en controleer nieuwe hard en software blablabla, als dit niet lukt ga dan naar de bios en verwijder geheugen....

Maar ik kan dus niet in m'n bios, en hij geeft de zelfde foutmedling als ik hem in veilige modus probeer op te starten.

Ja, ik begrijp zelf ook niet hoe ik het zo heb kunnen ****en, echt ontzettend idioot.

Dat stukje over geheugen is flauwekul.
Als de Bios is gestart door middel van F10, en je kon er op dat moment wel in, lukt dat dan nu niet weer?

Ik blijf bij een systeem herstel met de windows setup cd-rom.

formatteren zou ik sowieso niet doen, dan verwijder je al je bestanden!! Inderdaad gewoon een systeem herstel proberen. Anders wordt het lastig, vooral omdat het een laptop is.
Is het niet toevallig zo, dat je de harde schijf aan de onderkant eraf kunt halen? Bij mijn oude laptop kan dat namelijk wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan