Laptop gecrasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bongers85

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Een goedemiddag allemaal,

Zoals de titel al voorspelt, zojuist is mijn laptop gecrasht. Ik kreeg een vreemde pop-up of ik een onbekend bestand genaamd 'javaw.exe' toegang wou geven. Ik weigerde dit, maar de pop-up bleef maar terugkomen. Opeens kreeg ik meldingen dat mijn RAM veel te vol zat (en aangetast was), en McAfee vond enkele fouten/bedreigingen na een herstart.

Ik kreeg de volgende pop-up: 'The system has detected a problem with one or more installed IDE/SATA hard disks. It is recommended that you restart the system'.

Een herstart hielp niet. Het bureaublad was en bleef zwart, en het startmenu vond geen enkel programma. Gelukkig stond er toch niets belangrijks op de laptop, maar toch is het erg vervelend.

Ik weet niet of dit nu in het juiste forum is, maar wat moet ik nu doen? Ik wilde sowieso Windows Vista eens opnieuw installeren op de laptop. Het betreft overigens een Lenovo 3000 N500.

Bij voorbaat dank.

Mvg,

Bongers

Ok bedankt voor je snelle reactie. Waarschijnlijk is dit een domme vraag, maar die installatie cd is waarschijnlijk niet via microsoft te downloaden of wel?

Niet via MS, nee, maar het kan wel. Hier zijn een aantal links te vinden voor windows 7 (even naar beneden scrollen naar ISO method.

Op mijn laptop staat Windows Vista, heb je daar ook een link van?

En daarnaast, heb je ook enig idee wat er gebeurd kan zijn op mijn laptop?

Alvast bedankt!

Hoi !

Volgens de melding op je eigen PC heb je 'n HDD-probleem.

Is het software-matig kun je een Vista-reparatie of clean install overwegen.

Lukt dat niet, dan is 'n nieuwe HDD de oplossing (+ nieuwe installatie uiteraard).

Er staat vast wel 'n recovery-partitie op je laptop, waarmee je terug kunr naar de fabrieksinstellingen, dus dan heb je geen Vista-DVD nodig.

Is die ook niet benaderbaar, dan zou ik 'n nieuwe HDD kopen.

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,

Bedankt voor uw reactie. Waar kan ik die recovery-partitie vinden?

En een HDD is een harde schijf?

Bvd.

Hoi !

Ligt an het merk van je laptop, meestal kom je daar door tijdens de POST intrommelen van bijv. F11, o.i.d.
Als niets helpt, lees je meestal de gebruiksaanwijzing...........

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan