Laptop gecrasht ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LabNoord

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2010
Ik heb 3/4 maand geleden een probleem gehad met de Lenovo IdeaPad G710 59431359, hij liep ineens vast en liep vast. Eenmaal in de winkel wisten ze ook niet wat ze moesten doen, dit was al na 2! week. Ik was natuurlijk nogal boos maarja, moest retour worden gestuurd. Zelf hun wisten niet wat er aan de hand was, mocht ik een nieuwe mee. Dat heb ik afgeslagen omdat ik geen vertrouwen meer had in dat merk.

Toen heb ik gekozen voor de Acer Aspire E5-571-5668, moest een beetje bijbetalen maar was veel beter, nou prima. Deze heeft het 3 maand volgehouden en heb gewoon zelfde probleem weer! Ik ben bezig voor school en begint opeens heel langzaam te doen en valt uit. Hij gaf eerst blauw scherm met foutcode 0xC00000E0 dacht ik, ik moest wat kiezen. Terwijl ik nadacht wat ik moest doen viel die uit. toen zei die systeem herstart voorbereiden, duurde heel even. Toen sprong die op een zwart scherm en kon de muis wel bewegen maar deed verder niks. Uit gedaan kreeg hetzelfde weer maar nu zonder de muis. Gewoon zwart scherm ! Wat heeft dit te betekenen of kan dit zijn?

Ben doodsbang dat het weer hetzelfde liedje word als met die Lenovo! 2e laptop in 3/4 maand tijd!

Bij de vorige was ik alle bestanden kwijt, toen was het nog niet erg. Maar ben nu een nieuwe opleiding gestart en al mijn school documenten staan erop, is er een mogelijk om dat ergens anders op te krijgen terwijl die niks doet?

Ten eerste koop nooit een acer, heb er zelf al genoeg ervaring mee.

Wat jij op je acer aspire ziet is een bsod(Blue Screen Of Death), meestal geen goed teken.

En wat er daarna komt heb ik ook gehad, ik zou teruggaan naar de winkel en je garantie opeisen, heb ik ook gedaan.

als je opstart komt er eerst het acer teken?

Indien wel trommel eens op f2(normaal zou je dan in het bios kunnen komen)
Als het lukt om in het bios te komen zou je mogelijk met een linux live usb stick al de data er af halen, als de harde schijf niet gecrasht is.

Dit moet je wel nog zelf maken die stick op een andere pc.

@LabNoord : aan paar dingen :

- een Lenovo is niet slechter dan een Acer
- heb je wel eens overwogen dat de ellende met de machines aan jouw surf- en/of downloadgedrag kan liggen?
- welke virusscanner en anti malware app heb je draaien?
- last but not least : het is je 2e machine binnen korte tijd en ik neem aan dat je daarvoor ook niet middels rooksignalen met de rest van de wereld communiceerde? Ik lees namelijk dat je je zorgen maakt over je eigen bestanden / data. WAAROM heb je dan geen kopie van al je bestanden op een externe hdd of in een Cloud? Ik lees "schooldocumenten". Dat zal ongetwijfelgd per keer geen tientallen gig's bedragen. Waarom niet aan het eind van een dag even een usb stick in het ding en alles van die dag kopieren, dan wel het hele handeltje naar de cloud sturen?

Laatst bewerkt:
Bij de vorige was ik alle bestanden kwijt, toen was het nog niet erg. Maar ben nu een nieuwe opleiding gestart en al mijn school documenten staan erop, is er een mogelijk om dat ergens anders op te krijgen terwijl die niks doet?
Waarom iig de 2e keer geen backup gemaakt?
Vreemd verhaal....

Sterker nog, in dit topic van LabNoord wordt er zelfs nog over het gemis van een backup 'gepraat'.
Sorry LAbNoord, maar jij bent kennelijk wél de ezel die zich driemaal aan dezelfde steen stoot.

ik heb een acer goed merk nooit problemen mee gehad. na 2 weken al gecrasht dat is niet normaal.

mvg macguy

Sterker nog, in dit topic van LabNoord wordt er zelfs nog over het gemis van een backup 'gepraat'.
Sorry LAbNoord, maar jij bent kennelijk wél de ezel die zich driemaal aan dezelfde steen stoot.

Haha, prima dat je mee een ezel noemt hoor, beetje laag.
Staan wel dingen op dropbox, maar je verwacht van een laptop niet dat die na 2 weken stuk gaat. En nu na 3 maand. Je verwacht niet van nieuwe laptops dat ze crashen na zo'n korte tijd.

@LabNoord : aan paar dingen :

- een Lenovo is niet slechter dan een Acer
- heb je wel eens overwogen dat de ellende met de machines aan jouw surf- en/of downloadgedrag kan liggen?
- welke virusscanner en anti malware app heb je draaien?
- last but not least : het is je 2e machine binnen korte tijd en ik neem aan dat je daarvoor ook niet middels rooksignalen met de rest van de wereld communiceerde? Ik lees namelijk dat je je zorgen maakt over je eigen bestanden / data. WAAROM heb je dan geen kopie van al je bestanden op een externe hdd of in een Cloud? Ik lees "schooldocumenten". Dat zal ongetwijfelgd per keer geen tientallen gig's bedragen. Waarom niet aan het eind van een dag even een usb stick in het ding en alles van die dag kopieren, dan wel het hele handeltje naar de cloud sturen?

Ik zeg niet dat lenovo slechter is dan acer, ik zei dat ik die laptop niet meer vertrouwde.
Mijn surf en download gedrag is prima, weet niet wat je wil horen met surf gedrag maar mijn surf gedrag is prima en ik download nooit.
Ziggo antivirus
Omdat ik verwacht dat laptops niet na 2week of na 3 maand crashen, omdat ik helemaal geen zware dingen op de laptop doe!

Gezien het feit dat genoemde Acer niet over een dvdrom-station beschikt is een "opstartherstel" vanaf een installatie-cd niet aan de orde.

Mijn advies: Verwijder de lader en accu uit de laptop en verwijder de HDD en sluit deze aan op een andere pc ( via een usb-dock, als 2e schijf intern of anders ) en maak om te beginnen een image van de schijf zodat je alsnog een backup hebt om bestanden terug te halen.
Maak op diezelfde pc een opstartbare usb-stick van de Windows-versie die op de laptop draait en plaats vervolgens de HDD terug in de laptop.
Plaats de usb-stick en start de laptop.
Tijdens het opstarten een paar keer op de F8 of F12 toets tokkelen om het opstart-menu tevoorschijn te toveren en kies de opstartbare usb-stick als 1e opstartstation.
Als dat lukt worden er bestanden gekopieerd, daarna wordt de setup gestart.
Tijdens de setup krijg je de keuze om Windows te herstellen ( wordt onder in beeld getoond ).
Kies daar voor ( Reparatie-console ) en probeer van daar uit een "opstart-herstel" uit te voeren.

Lukt dat niet, herstart dan en haal het opstartmenu weer naar voren en kies voor "opstarten in veilige modus" en probeer van daar uit een systeemherstel uit te voeren.

Staan wel dingen op dropbox, maar je verwacht van een laptop niet dat die na 2 weken stuk gaat. En nu na 3 maand. Je verwacht niet van nieuwe laptops dat ze crashen na zo'n korte tijd.
Een backup maak je altijd... je weet immers nooit water gebeuren gaat.. heb jij een glazen bol die dat wel kan? Dan werkt die ook niet goed.. ;)
Backuppen is niet alleen vanwege een crash, maar ook vanwege dat bestanden corrupt kunnen raken, je een virus kunt krijgen of je systeem gegijzeld en de bestanden encrypt worden .. (mag je betalen zonder garantie dat ze vrij gegeven worden...). Dat je laptop al na 2 weken stuk gaat is pech, maar als je backups hebt is er qua data niks aan de hand..
Nog steeds niet overtuigd?

Haha, prima dat je mee een ezel noemt hoor, beetje laag.
Nee hoor, ik refereerde louter aan het ludieke spreekwoord :
"Een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen."

Ik heb mij eerder dan ook erg vergist. Het gedrag is absoluut niet ezelachtig / jij bent zeker geen ezel op dit backup gebied.

Immers, het spreekwoord zegt dat een ezel zich niet tweemaal aan dezelfde steen stoot.................

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan