Laptop geeft problemen sinds reparatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ClaudiaWD

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2011
Beste,

Het was me niet duidelijk waar ik deze vraag moest posten, gezien het over software gaat, maar ook over de hardware. Indien fout, voel je vrij hem te verplaatsen.

Ongeveer 2,5 maand geleden heeft mijn laptop harde schijf het begeven. Hij ratelde al flink toen ik de laptop heb aangeschaft, maar dacht dat dit gewoon zo hoorde. Na iets minder als een jaar ben ik terug geweest naar de MyCom, en moest hij opgestuurd worden naar Asus i.v.m. een harde schijf die defect aan het gaan was.

2 Weken naderhand kan ik hem gerepareerd en wel weer komen ophalen, dus dat doe ik. Ik heb er weer Photoshop en Fireworks e.d. op geïnstalleerd, en heb er van begin af aan al problemen mee gehad sinds de reparatie. Telkens wanneer ik Photoshop afsluit (met de vraag of ik een bestand wil opslaan --> kies ik nee, sluit Photoshop af), krijg ik een error 'Adobe Photoshop CS5.1 werkt niet meer'.

Dit heb ik sinds de reparatie. Voorheen werkte het zonder enig problemen.

Nu, 2,5 maand later, begint ook deze nieuwe harde schijf weer te ratelen zoals de oude (NU AL), en nu krijg ik ook bij het verwijderen van software uit het configuratiescherm --> software ná het verwijderen van software een error 'Verkenner werkt niet meer'.

En ook is de laptop weer qua opstarten net zo slecht als voor de reparatie. Het gaat nu allemaal in een 3e versnelling.

Hoe kan ik al die errors oplossen?
Ik heb allemaal het gevoel alsof ze iets gruwelijk hebben verpest voor mij.

Ik heb overigens al wel Avast laten testen. Niks gevonden. Malware Bytes ook even gedaan, ook niks. En CCleaner heeft wat zooi opgeruimd, dat wel. Maar dat doet hij elke dag.

Heeft iemand een oplossing voor mij?
Dat zou ik erg op prijs stellen. Deze laptop is voor mijn werk en moet dus wel juist functioneren, Photoshop heb ik elke dag nodig e.d. dus moet gewoon goed werken.

Als er nog garantie op zit zou ik weer terug gaan naar de winkel en hem weer laten repareren, want dit is toch wel een hardware fout, denk ik.

Dat ga je me niet menen?!

Ik heb hem 2/3 weken al verloren wegens reparatie, en had hem hard nodig voor mijn werk. Nu weer de draad opgepakt, maar dan zou ik hem dus weer 2/3 weken kwijt zijn.

Ik kan dat eigenlijk niet hebben, en vind dit ook echt niet acceptabel.

Kan ik op basis van deze informatie ook eisen dat ze sneller zijn met mijn reparatie? Want in principe hebben ze hem dus niet gerepareerd.

U kunt proberen het te bespoedigen (nee heb je, ja kan je krijgen, toch? :-), maar over het algemeen zijn bedrijven behoorlijk star met dit soort dingen. Overigens lijkt mij de kans dat twee harde schijven achter elkaar kapot gaan niet zo groot (maar niet nul) en daarom denk ik dat er iets anders mis is in de hardware wat een niet goed functioneren harde schijf oplevert. Ik denk dan bijv. aan de HD-controler. Wellicht dat u de winkel er van kunt overtuigen dat dit een gebed zonder eind gaat worden en dat ze u maar beter een ander (nieuwe) laptop kunnen geven.

Hm, ja, kan het proberen.

Kun je die mensen daar op een bepaalde manier van overtuigen? Ik neem waarschijnlijk mijn vader dan mee (die is daar meestal wel goed in).
Maar ze wilden mij ook niet geloven dat die laptop dit van begin af aan al heeft gedaan (dat ratelen)... Kreeg je ze niet wijs.

Maar ik ga binnenkort eventjes langs dan.
Ik heb weinig verstand van de hardware in een laptop. Wel in een PC, daar weet ik het meestal ook op te lossen.
Een laptop haal ik echter liever niet open, zeker niet als hij nog in de garantie is.

Zeker bedankt voor je hulp! Nu weet ik in ieder geval dat het wellicht aan de hardware kan liggen.

Edit: Heb geen nieuwe laptop gekregen. Ik heb hem weggebracht naar de winkel en wacht er nu dus 2 weken op...
Hopen dat hij het dan weer goed doet! De harde schijf had wel weer enkele problemen zei de techneut daar.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan