Laptop geeft zwart scherm en start alleen op in veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

SGWukkie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Sinds gisteren geeft mijn Packard Bell laptop veel problemen.

Ik was er op aan het werk toen ik even weg moest. Heb het scherm even dichtgeklikt. Toen ik het scherm weer opende was het zwart en er kwam geen beeld meer.
Heb hem toen uitgezet en geprobeerd weer op te starten. Scherm bleef zwart.
Op mijn werk heb ik hem even op een los scherm aangekoppeld. Daarop kreeg ik wel beeld maar opstarten deed hij niet. Hij viel iedere keer weer uit voordat ik in het inlogscherm kwam. Toen in de veilige modus zonder netwerk geprobeerd. Dat doet hij wel.

Hij start dus alleen op in de veilige modus op een los scherm. Laptop scherm zelf geeft geen enkel beeld en blijft zwart. Wie weet wat dit kan zijn? :(

Hoi,

Mogelijk de driver van de grafische kaart.
Want in de veilige modus wordt een standaarddriver van Windows gebruikt (vandaar die andere resolutie in de veilige modus).
Hoe je dat echter oplost is voor mij even de vraag, want om 'iets te kunnen doen' moet je per saldo opstarten in de veilige modus met een externe monitor ....
Dus of je in die situatie in staat bent de driver en/of software voor de grafische kaart te verwijderen weet ik niet.
Kijk ondertussen vooraf op de site van Packard Bell of er voor jou type laptop (nieuwere) driver voor de grafische kaart beschikbaar is en download die.

In de veilige modus zou je naar een herstelpunt kunnen gaan, dit kan een software probleem oplossen. Blijft het probleem dan is er waarschijnlijk iets stuk in de videokaart

Ron

Laatst bewerkt:
Thanx voor jullie oplossingen. Ze hebben een beetje geholpen :)
Ik heb het stuurprogramma van de grafische kaart verwijderd en opnieuw geinstalleerd in de veilige modus. Hij start nu weer normaal op in Windows.

Ik zie nu wel wat op mijn laptopscherm maar het is heel vaag en donker zichtbaar. Is er dan toch iets in het scherm stuk?

En als er een monitor aan hangt? Is die dan ook vaag.
En met rechtsklikken en eigenschappen; kan je dan nog wat aan de helderheid en het contrast doen?

Ron

Als ik er een losse monitor aanhang is die gewoon goed.
Ik heb net even gegoogled en denk dat het backlight misschien nog wel eens stuk kan zijn. Ik hoop niet dat dat een dure aangelegenheid is :confused:

Als je met een externe monitor wél goed beeld hebt (wordt aangestuurd door dezelfde grafische kaart dus ....) dan lijkt het inderdaad op een defect lcd-schermpje, .... of de connector natuurlijk.

Desktops sloop ik 'graag' open .... ;), maar het probleem met laptops is, dat elk merk en meestal zelfs elk type binnen een merk weer ánvers moeten worden gedemonteerd ......
Begin je er zelf niet aan en heb je geen 'beun' die er goed in is dan wordt het met die laptops al gauw een kostbare aangelegenheid.
Afhankelijk van de leeftijd van je laptop moet je je dan afvragen of dat het nog waard is ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan