laptop geformateerd maar krijg er geen XP meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

marleen40

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2005
Ik heb en laptopie van Tosiba die ik wilde opknappe voor iemand.
Ik heb hem geformateerd via fdisk party verwijderd enz en nieuwe aangemaakt
Probleem is nu als ik xp erop wil zetten dan geef hij een foutcode aan no. 7 kan het bestand\i386\ntkrnlmp.exe niet in het geheugen laden.
Setup kan niet doorgaan.
Ik vraag me af of ik nou wel goed heb gedaan als je toch een partitie weghaald en weer een nieuw aanmaakt is die schijf toch schoon

marleen

Hoe start je de XP setup op?
Start je van CD of diskette?
Is het een orginele CD of een kopie?
Is de CD beschadigd?

Graag wat meer informatie dus. :)

Hoe start je de XP setup op?
Start je van CD of diskette?
Is het een orginele CD of een kopie?
Is de CD beschadigd?

Graag wat meer informatie dus. :)

sorry:o start vanaf de cd en het is een kopie ik heb verschillende maar geen ene doet het...
heb eerst geprobeert met opstart diskette maar was 98 maar dat ging ook niet...heb toen een opstart diskette gemaakt van xp maar daarme kon ik hem ook niet formateren

Volgens mij wil XP bestanden op de C: schijf kopieeren voor de setup e.d. Dit gaat natuurlijk niet als je geen partitie hebt, kan je een partitie aanmaken via Fdisk? Kan me vergissen hoor, maar het is natuurlijk het proberen waard.

Met de Windows98 diskette kan je de Windows setup wel opstarten als deze cdrom ondersteuning heeft. Dit doe je op deze manier:

1. Smartdrv op starten (Dit staat normaliter wel op een goede bootdisk, zonder dit gaat de setup erg lang duren).
2. Daarna ga je naar de cdrom drive. (D:, E:, F:... weet niet precies waar hij zit, verschilt per bootdisk / systeem).
3. Dan typ je cd i386 en druk je op enter, daarna typ je winnt en wederom op enter en de setup moet gaan starten.

Volgens mij wil XP bestanden op de C: schijf kopieeren voor de setup e.d. Dit gaat natuurlijk niet als je geen partitie hebt, kan je een partitie aanmaken via Fdisk? Kan me vergissen hoor, maar het is natuurlijk het proberen waard.

Met de Windows98 diskette kan je de Windows setup wel opstarten als deze cdrom ondersteuning heeft. Dit doe je op deze manier:

1. Smartdrv op starten (Dit staat normaliter wel op een goede bootdisk, zonder dit gaat de setup erg lang duren).
2. Daarna ga je naar de cdrom drive. (D:, E:, F:... weet niet precies waar hij zit, verschilt per bootdisk / systeem).
3. Dan typ je cd i386 en druk je op enter, daarna typ je winnt en wederom op enter en de setup moet gaan starten.

ga het proberen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan