Laptop geformatteerd, driver werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sasjaB

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Hoi hoi,

Ik heb de oude Lifetec laptop van mijn ouders geformatteerd. Hij is onderhand zo'n 8 jaar oud geloof ik en de CD's die er ooit bijgeleverd zijn zijn nergens meer te vinden. In al die tijd is de computer volgens mij nooit geformatteerd en hij was zo langzaam als... nou ja, erg langzaam in ieder geval.

Lifetec is inmiddels Medion geworden en ik heb de drivers voor dit model laptop (LT 9399) op de site gevonden. Drivers geschikt voor win 95, 98, NT en ME. Niets voor Win XP, wat ik erop wilde zetten (heb niks anders).

Dus medion gebeld en gevraagd: doet mijn kaarten het als ik XP erop zet en de driver voor NT gebruik. Antwoord was 'waarschijnlijk wel, probeer maar'. Alleen werd me wel aangeraden om XP niet te installeren omdat de laptop daar langzaam van zou worden. Ik dacht bij mezelf, langzamer dan nu kan niet, dus heb geformatteerd en XP geinstalleerd. Helaas installeren van driver van de medion site gaat niet.
Ik dacht misschien kan ik zelf wat vinden dus heb Everest geinstalleerd, (afgekeken van andere vragen op forum) maar kan in Everest niet vinden wat mijn geluidskaart is. Heb dus eigenlijk geen idee hoe ik verder moet...
Kan iemand helpen?

Groetjes Sasja

Geluidskaart wordt meestal tegelijkertijd geinstalleerd zodra je de Chipset drivers installeerd..

Geluidskaart wordt meestal tegelijkertijd geinstalleerd zodra je de Chipset drivers installeerd..

Ummm Chipset? Heb een hele lijst met drivers, maar staat niks bij over chipset...Ik ben niet zo goed thuis in die dingen.

Dan zou ik eerst maar eens zien of je xp uberhaubt kan draaien op die laptop.

Want anders word deze inderdaad weer zeer traag of gaat helemaal neit werken. Pas daarna op zoek gaan naar de juiste drivers.

Dan zou ik eerst maar eens zien of je xp uberhaubt kan draaien op die laptop.

Want anders word deze inderdaad weer zeer traag of gaat helemaal neit werken. Pas daarna op zoek gaan naar de juiste drivers.

XP is nu geinstalleerd op de laptop en hij lijkt het prima te doen. Is in ieder geval al een stuk sneller dan voor het formatteren. Zou alleen leuk zijn als ik hem ook nog zo ver kreeg om geluid te maken. Word, Excel etc. staat er ook al op, eigenlijk niet zo slim, wie weet moet ik het er straks allemaal weer af gooien, maar het werkt allemaal prima.

In een van de vorige vragen aan het forum had iemand hetzelfde probleem, die persoon moest iets downloaden van de site van ASUS, maar ik weet niet of dat voor mij ook van toepassing is.

Je zal sowieso je chipset drivers nodig hebben, die meoten altijd eerst. Daarna komen de andere drivers.

Omdat ze voor jou laptop niet op de site te vidnen zijn voor xp, zal je dus per onderdeel moeten gaan zoeken. Dus je moet weten welke hardware je hebt in de pc. Dat kan je zien met PC wizard. Vervolgens download je de betreffende driver.

Voorbeeld met chipset: Welk moederboard heb je? Opzoeken welke het is en vervolgens op zoek naar de chipset drivers voor dat moederboard.

En zo verder tot apparaatbeheer geen vraagtekens meer vertoont.

Voorbeeld met chipset: Welk moederboard heb je? Opzoeken welke het is en vervolgens op zoek naar de chipset drivers voor dat moederboard.

En zo verder tot apparaatbeheer geen vraagtekens meer vertoont.

Moederboard L7000G van Asus. Chipset: 82440MX CPU to I/O Controller. Met geen mogelijkheid kunnen vinden. Als ik wel iets vond dan was er geen manier om het te downloaden.

En toch...Probleem opgelost. Heb op Duits forum iemand gevonden met zelfde probleem op laptop uit dezelfde serie, en die heeft gewoon de ÁC'97 driver van realtek geinstalleerd. Dus ik dacht bij mezelf, niks te verliezen, doe ik ook even. Dus deze driver geinstalleerd en hij doet het!!!

Jemig wat een lekker gevoel als iets eindelijk werkt nadat je je helemaal het laplazerus hebt gezocht :)
Bedankt voor de tips, ik zal waarschijnlijk nog wel meer drivers moeten vinden en PC Wizard is in ieder geval handig.

Groetjes Sasja

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan