Laptop gehackt??

Status
Niet open voor verdere reacties.

stemmertje

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Hallo,

Ik ben bang dat iemand iets met mijn laptop heeft gedaan.

Bij het opstarten stond namelijk 'uw profiel kan niet worden gestart. waarschijnlijk is het beschadigd' en daarna staat er 'een tijdelijk profiel wordt opgeladen'. Dus ik ben nu alles kwijt wat op mijn laptop staat (alle documenten enz) want ik kom in een geheel nieuw profiel waar ook geen wijzigingen kunnen worden opgeslagen.

Weet iemand wat ik moet doen???

Alvast bedankt.

Oh ja, als ik er een usb stick in doe krijg ik een blauw beeld met dat er iets goed fout is en dan moet ie worden uitgeschakeld. En internet werkt er niet meer op. Ik heb nog een andere laptop waar alles wel goed werkt. \ook internet.

Hoi Hardremy,

Bedakt voor je reactie.

Ik klink misschien heel dom maar hoe doe je dat? Want bij het opstarten van de laptop geeft ie automatisch die berichten en na een x aantal seconden gaat ie vanzelf over de op dat 'tijdelijk' profiel.

Ik weet echt bijna niets van computers. Ik weet alleen hoe je internet en dingen opslaat in word enzo maar verder heb ik geen flauw idee hoe het allemaal werkt.

Groetjes

ik doe altijd 10sec. aan en uitknop inhouden dan als hij uit is 10sec. wachten en weer aanzetten dan vraagt hij vanzelf hoe ik hem wil aanzetten, veilige modus, normaal...
succes:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
bij het opstarten op de F5 of F8 knop drukken. Dan krijg je een grijs scherm met mogelijkheden voor het opstarten kies dan opstarten in de veilige modus. Probeer in de veilige modus in systeemherstel de computer terug te plaatsen door een vorige datum te kiezen.
Als de computer weer normaal opstart direct even op virussen scannen.

Heel erg bedankt voor de reacties en het meedenken.

Alleen nu krijg ik als ik voor veilige modus kies de optie opstarten windows XP en opstarten windows herstelconsule (of zoiets). Ik heb voor de 2de optie gekozen. Komt dit jullie bekend voor? Het scherm blijft nu trouwens zwart maar ik wacht nog even (ik typ deze berichten op een andere laptop).

ligt eraan wat er nu verschijnt. Herstel console kan ook de optie zijn die ik bedoel met systeemherstel. Verschijnt er langdurig niets of vraagt hij naar de XPCD dan moet je stoppen. Dan is dat de oplossing niet. druk de laptop dan uit en begin opnieuw. probeer dan te starten met F8 of F5.

Hoi,

Sinds ik het berichtje net getypy heb tot nu gebeurt er idd niets. Scherm blijft zwart. Ik ga het opnieuw proberen.

Ik krijg dit lijstje na f5:

Veilige modus
Veilige modus met netwerkmogelijkheden
Veilige modus met opdrachtprompt

Logboekregistratie vpoor opstartsprocedure inschakelen
VGA MOdus inschakelijk
Laatste bekende juiste configuratie (recnte instellingen die werkten)
Active Directory terugzetten (alleen windows-domeincontrollers)
Foutopsporingsmodus
Automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen

Windows normaal starten
Opnieuw opstarten

---------------------------------------

Kies ik voor veilige modus blijft het beeld zwart.

Hoi Compres,

Sorry voor het lastig vallen maar het is gelukt maar dan geeft ie aan wat ie sowieso al aangaf dat een profiel mogelijk beschadigd is en dat ie een tijdelijk profiel opstart.

Ik zit nu dus weer in dat tijdelijk profiel. Moet ik nu naar systeemherstel? Onder welk kopje vind ik dat?

Ja, je kunt het ook via die kant proberen. "start, bureau-accesoires-systeemwerkset-systeemherstel". Hij kan ook direct onder bureau-accesoires staan even goed kijken dus.
succes

Hoi Compres

Nog een vraag, wat moet ik kiezen? Dus na het opstarten in veilige modus krijg ik eerst dit:

Windows wordt in veilige modus uitgevoerd.

Hier kunt u problemen verhelpen. bla bla bla

Klik op JA als u in de veilige mpodus wilt blijven werken. Klik op NEE als u met systeemhersdtel een vorige status van de computer wilt herstellen.

Nee kiezen toch?

Die vraag heb ik nog nooit gezien maar ik lees altijd maar half en klik altijd snel. klik maar op nee want je wilt systeem herstel doen.

Hoi Compres,

Haha dat half lezen komt me bekend voor, dat deed ik namelijk de eerste keer.

Ik heb nu een andere datum gekozen toen ie nog goed werkte. Afgelopen donderdag. Nu afwachten.

Alvast (nogmaals) hartelijk dank voor je hulp.

Compres,

GEWELDIG! Het heeft gewerkt. Ik was echt ten einde raad.

Wat een geweldige site is dit.

Ik heb nog een allerlaatste vraag.

Ik had een draadloos netwerk modem aangeschaft voor draadloos internet maar had dit niet beveiligd. Hoogswaarschijnlijk komt het daardoor en nu heb ik mijn lesje wel geleerd.

Ik heb het nu verwijderd (ik ga niet meer draadloos internetten tot ik het beveiligd heb) maar moet ik nu nog iets speciaals doen of werkt alles gewoon weer? Ik durf namelijk bijna niet de laptop uit te schakelen bang dat ie weer hetzelfde aangeeft (dat het profiel beschadigd is).

Groetjes,

Stemmertje

Het kan door het onbeveiligde draadloos netwerk komen, maar dan moet je al een computernert in de buurt hebben zitten die dit kan veroorzaken. ik heb wat meer geloof in de mensheid en denk dat er een ander probleem is opgetreden. Maar beveilig je draadloos maar wel kan er tenminste niemand gratis op jouw account surfen.

groet Compres

Oh oke, ikwas daar al bang voor maar hoop idd dat het daar niets mee te maken heeft maar zal het wel beveiligen voor de zekerheid.

Thanks.

En ook de rest die met het idee van de veilige modus kwam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan