laptop geheugen upgrade lukt niet. help?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

br3ttje

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2014
beste mensen,

ik heb momenteel 4gb en wou naar 8 gb dual channel maar er gaat iets fout...
als ik er 1 van de 2 4gb strips in doe krijg ik een bsod en met mijn oude geheugen loopt het wel:/ hoja mij geheugen loopt op 667mhz en de andere van 8gb op 1600mhz maar me pc laat hem op 1066mhz lopen. (me laptop: hp pavilion dv6-2140ed entertainment pc)

alvast bedankt voor het helpen

Welke ram heb je er in? En welke zat er in? Kun je de namen of het gene wat er op staat even geven?

Heb je geraadpleegd welk geheugen en hoeveel max. het moederbord aan kan.

Steek oude geheugen er weer eens in en laat Crucialscan eens in kaart brengen wat de mogelijkheden zijn.
CrucialScan: http://www.crucial.com/systemscanner/

Je kan ook de handleiding van je moederbord raadplegen hebben, als je dat hebt.

ja naar gekeken maar kon niets vinden over de snelheid, maar nu wel... (http://www.crucial.com/eu/systemscanner/viewscanbyid.aspx?id=1C545C7631D926C3)
ik heb er nu geheugen in zitten van samsung 2x2gb 667mhz en ik heb corsair vengeance 2x4gb 1600mhz gekocht... maar maakt het wel uit welke snelheid aangezien hij het zelf aanpast?...
maar het nieuwe geheugen heeft dus ook niet gewerkt ik kwam bij opstart herstel en windows opstarten en geen van bijde lukt op dat moment zelfs niet met een windows instelatie cd maar met het oude geheugen werkt alles prima

Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb je al eens gekeken op de sit vaan het merk notebook welk geheugen en hoeveel geheugen ondersteund wordt

ik denk dat je moederbord het aantal Mhz van het ram geheugen niet ondersteund

Ja klopt het geheugen heeft 1600mhz maar hij gaat dus naar 1066mhz maar dan is dat toch niet het probleem waarom hij niet kan opstarten?....

probeer anders is om 1x2gb en 1*4gb van je nieuwe en oude bij elkaar te doen start is op en kijk is of dat wel werkt
ik weet dat het niet goed is om 2 verschillende soorten ram bij elkaar te doen maar even testen kan geen kwaad

Ik begin bijna te denken dat je ddr3 ram in een ddr2 laptop probeerd te zetten. Er is namelijk geen ddr3 ram die op 667 mhz loopt. Kun je alsjeblieft even zeggen welke codes op beide (oude en nieuwe) staan?

@ thebopemmonkey,

Zou dat gaan ddr 3 204 pins in ddr 2 200 pins proppen denk dat dit niet lukt

Laatst bewerkt:
Maar gezien de link van zijn type notebook geeft ook dd3 aan..
En deed het notebook het:P

Oude geheugen: 2x2 gb R2x8 pc3 106000S 09 10 f2
M471B563eh1 ch9 1002
Nieuwe geheugen: 2x4 gb cmsx8Gx3m2a1600c9

En nee het heeft niet geholpen om er 1x2 en 1x4 in te doen...

Maar in de hp laptop heb je nog keuzes als je op ESC drukt dan kun je dus systeem info kiezen en dan zien dat er 8gb wordt aangegeven maar hij start er niet mee op. En met geheugen testen kom je ook niet ver want er gebeurt niets.

Misschien is het handig om ze terug te brengen en dan maar even verder met deze topic over welke geheugen ik nodig heb...

Laatst bewerkt:
Hoi,

Even de laatste drie berichten samengevoegd zolang er geen antwoord is kan je beter voor bericht aanpassen kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan