Laptop geluid op home cinema

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnybak

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2007
Ik zou graag geluid vanop m'n laptop versturen naar het surround system van m'n home cinema.

De vraag die ik me hierbij stel is welke kabels ik daar voor nodig heb en hoe ik daarvoor te werk ga?

Groeten

Hallo

Een deftig/nuttig antwoord kun je volgens mij verwachten indien je :

"m'n laptop " : ????

"het surround system van m'n home cinema." : ????

Een merk en typenr geeft.

Peter

Hallo,

Om terug te komen op uw vraag:
M'n laptop is een FUJITSU SIEMENS AMILO Pi 1556 en de home cinema is een Pioneer RCS-55

Greetz

Ik heb de ingangen van mijn receiver-subwoofer eens bekeken en er zitten analoge ingangen op. Als ik de onderstaande afgebeelde kabel op mijn laptop aansluit en dan op mijn receiver-subwoofer aansluit zou ik dan 5.1 geluid doorkrijgen?

1127.jpg

Ik zou graag geluid vanop m'n laptop versturen naar het surround system van m'n home cinema.

De vraag die ik me hierbij stel is welke kabels ik daar voor nodig heb en hoe ik daarvoor te werk ga?

Groeten

Nevermind, ik had je laatste reaktie nog niet gelezen.

Zit er misschien een HDMI uitgang op je laptop? De mijne heeft die bijvoorbeeld... Dan is het antwoord simpel.. een HDMI kabel ;-)

Laatst bewerkt:
er zit geen HDMI ingang op mijn laptop. Zijn er nog andere mogelijkheden?

er zit geen HDMI ingang op mijn laptop. Zijn er nog andere mogelijkheden?

Ik neem aan dat het alleen voor geluid is?

De foto die je laat zijn is een stereo plug? Ik zie 2 zwarte randjes.. Dan heb je dus nooit DD 5.1... Er zit waarschijnlijk wel een optie in je receiver om 2.0 geluid over al je speakers en subwoofer te laten horen.

Welke vrije aansluitingen heb je allemaal op je receiver?

Ik zie nog nog 3 ingangen op de receiver:

1: DVD/DVR 1 (Coaxial) => Deze is in gebruik om geluid van mijn DVD recorder te versturen naar mijn receiver, maar kan er in principe uit als ik mijn laptop erop wil aansluiten.

2: DVD/DVR 2 (optical)

3: Digital (Optical)
van deze laatste 2 ingangen heb ik geen idee voor wat ze dienen.

P.S. ik zou ook graag beeld doorkrijgen maar ik zou dit doen via een S-video kabel die ik in m'n laptop steek en dan deze verbinden met een omzetter naar composite omdat mijn tv s-video niet ondersteunt. Mijn vraag hierbij is echter:
Krijg ik dan nog goeie beeldkwaliteit door?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan