Laptop gemiddeld 86 processen

Status
Niet open voor verdere reacties.

m.overkamp

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2003
Hallo allemaal,
De laptop van mijn zoon is erg traag.
Bij processen van de laptop staat vaak 91% geheugen gebruikt en +/- 80 - 86 processen.
Welke kan ik uitzetten?

Proces 1 laptop Kelvin.jpg
Proces 2 laptop Kelvin.jpg

Processen zelf hoef je (bijna) nooit zelf uit te zetten, of te beëindigen.
Ik denk dat je eerder eens met CCleaner aan de gang moet gaan om alle rotzooi te verwijderen die op de laptop zit.
Ook is het natuurlijk handig om programma's te verwijderen die uw zoon niet gebruikt, of weinig gebruikt.

Bij processen van de laptop staat vaak 91% geheugen gebruikt en +/- 80 - 86 processen.

Het kan zijn dat het geheugen gebruik naar 91% kan oplopen omdat bijvoorbeeld AVG een scan uitvoert, of als bij de browser, bijvoorbeeld Chrome, veel tabbladen open staan.

Een scan met een (goede) antivirus kan ook geen kwaad, of even met Malwarebytes een scan uitvoeren kan ook geen kwaad.

En 80-86 processen is volgens mij wel normaal, op deze laptop heb ik bijna constant 110 processen aanstaan :)

Succes!

ik kan nu al zien dat de laptop behoorlijk wat ongewenste software erop heeft staan zoals ASK toolbar
launch managers etc scan de pc met malwarebytes
en zoals eerder gezegd pc opschonen met crap cleaner

Ccleaner wordt regelmatig gedraaid door mij.
+/- 1x per week.
Verder heb ik PCCleaner Pro die ik af en toe draai als het echt te erg wordt.

Ik zal eens kijken wat malwarebytes kan doen. Ik ken het programma niet, wel van gehoord.

Ik laat nog later van me horen.
Ik zal eens kijken of ik de plaatjes groter kan krijgen, want deze zijn wel heel erg klein zag ik net.

Deze berichten schrijf ik ook via mijn gewone pc, dus ff opnieuw via mijn netwerkje ophalen.

Laatst bewerkt:
ADWCleaner is een gratis en krachtig hulpmiddel om uw pc op te schonen van ongewenste toolbars, adware, browser-kapers etc. en wordt dagelijks ge-update.
Gebruik dat eens om de latop van zoonlief goed op te schonen.
Hier is hoe u dat doet:

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

Sluit alle openstaande vensters.
Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
Klik vervolgens op Scan.
Klik vervolgens op Clean als er items zijn gevonden.
Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.
Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R1].txt ( Deze log is een tekst-overzicht van wat er allemaal aan rommel verwijderd is )

Ik zal daar het weekeinde ook even naar kijken.
Ben nu een probleem met de update aan t oplossen, blijft 1 update hangen.

Verder heb ik gister malewarebytes gedraaid en daar zaten 233 sporen in van ASK toolbar.
Deze zijn nu in ieder geval ook weg.

Wordt vervolgd.

De laptop is weer lekker schoon en een geheugenkaartje bij gezet.

Processen ongeveer hetzelfde gebleven, maar geheugen gezakt naar +/- 37%

Dank voor jullie hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan