Laptop gevallen en werkt niet meer. Wat nu doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobke90

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mei 2012
Hoi

Mijn laptop is uit mijn handen gevallen doordat kabel achter mijn bureau bleef hangen (heb me dan toch wel eventjes vervloekt). Het gevolg is nu dat laptop niet meer werkt. Hij viel tien seconden na de val uit. Als ik hem in gang deed kwam volgende erop: reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key. Volgens een vriend van me ligt dat aan de harde schijf? Immers de laptop stond aan, en harde schijf zou dan heel gevoelig zijn :(. Vervolgens heb ik eens de harde schijf er uit gehaald en opnieuw ingestoken (mss zat hij wat los en slecht contact maakte) echter laptop gaat nog altijd niet maar nu komt het volgende erop: A disk read error occurred. Press CTRL+Alt+Del to restart. Ik doe dat dan. Echter de zelfde tekst komt ieder keer weer op het scherm. Aangezien de laptop gevallen is geldt de garantie niet meer (niet voor stoten of botsen etc).
Het is een laptop van het merk Asus. (Asus X53SC-SX081V-BE 15.6/i5-2410/4/640/GT520mx1G/)

Laatst bewerkt:
Ik denk dat de harde schijf definitief kapot is door die val.
Dus een nieuwe HD aanschaffen en Windows opnieuw installeren.
Mogelijk dat met een HD-dockingstation er nog iets van de kapotte HD aan documenten/foto's te redden valt, maar ik vrees het ergste. Zo'n dockingstation kost zo rond de € 20,00 Hier ziet u een voorbeeld:http://www.alternate.nl/html/product/Sharkoon/SATA_QuickPort_XT/674386/? er van uitgaande dat het een SATA-HD betreft.

Inderdaad, een defecte harde schijf. Vervangen en hopen dat dat het enige is wat kapot gevallen is ;)

dus ik moet er een nieuwen insteken. Kan je online kopen zeker (kent iemand e goeie site die betrouwbaar is?) Maar wat dan, als laptop nog altijd niet werkt met nieuwe harde schijf erin. Wat kan ik dan nog doen met die harde schijf? (daar vrees ik wat voor om een kost te doen, en alst dan niet gaat, ben ik er niets mee )
grtn

Je kan harde schijven altijd in een andere computer stoppen, dus verloren gaat het nooit.

Harde schijven zijn overigens relatief duur, en mocht je het budget hebben, dan is misschien een SSD ook wel interessant (SSD's passen standaard ook in laptops). Deze kan je ook eventueel altijd in een pc/andere laptop steken.

Maruhm, kleine tip: probeer iemand anders/een familielid ofzo te zoeken waarvan je even tijdelijk een harde schijf van kan gebruiken om te kijken of die het dan wel doet. Dan kan je gratis testen of alleen de harde schijf defect is, en weet je dus of dat dat het enige is wat je moet kopen ;)

Overigens zijn er wel een aantal goede webwinkels, waaronder azerty.nl en alternate.nl
Als je daar voor een laptop harde schijf gaat zoeken, moet je goed in de gaten houden dat je kijkt bij SATA 2,5 inch harde schijven (2,5 inch schijven bij alternate, en 2,5 inch schijven bij azerty)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan