laptop gevallen - harde schijf stuk? zwart beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dikkie1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 apr 2011
Hallo, ik heb laatst mijn laptop laten vallen, niet zo handig maar wel gebeurd.

Als ik hem nu probeer op te starten kan ik met F9, F10 en F12 nog verder komen in een set up menu. Daar kan ik naar mijn idee niet zoveel mee. Als ik niks doe krijg ik een zwart beeld met links boven in een knippende cursor.

Naar mijn idee zou de harde schijf wel eens stuk kunnen zijn. Zijn er opties voor mij om nog gegevens van de harde schijf te halen of kan er iets anders aan de hand zijn.

Groet, Dikkie1

Laptop openschroeven, hdd eruithalen en in andere pc stoppen als slave hdd. Waatschijnlijk is je hdd gewoon dood. Ken iemand die sloeg op z'n toetsenbord en toen was de hdd van z'n laptop stuk :P. Naald door platter heen geslagen :P. zou bij jou ook wel eens het geval kunnen zijn.

Hoi Adreazzzz,

dank je voor je reactie, kan ik hem ook extern benaderen zonder hem in de laptop te zetten. En zijn er indien de schijf kapot is ook mogelijkheden om er toch nog gegevens af te halen.

Groet, Dikkie1

Je zou hem in een externe behuizing kunnen zetten. Over de gegevens: als de hardeschijf doorboord is, is er een kleine kans dat ie nog gaat draaien, maar er zijn misschien bedrijven die hem voor je kunnen uitlezen, als er belangrijke dingen op staan.
btw: heb je geen garantie meer/ verzekering? soms dekt de garantie dit soort dingen ook, of als je er niet bijzegt dat je hem hebt laten vallen :).

Laatst bewerkt:
Ok, ik zal eens kijken of ik hem via een externe behuizing aan de praat kan krijgen.

Bedankt voor de info.

Groet, Dikkie1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan