laptop gevallen, scherm stuk. Hoe een 2e scherm aansluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik heb een laptop die gevallen is, en het beeldscherm laat nu alleen maar een hoop gekleurde strepen zien. De laptop (Compaq nx 6110) zelf schijnt nog ok. te zijn. Nu dacht ik er een tweede scherm op aan te sluiten zodat ik er nog mee kan werken. Ik krijg dan op het 2e scherm alleen maar de melding "no signal input". Op de laptop zelf kan ik niks instellen omdat ik op het beeldscherm niet kan zien wat ik aan het doen ben. Is er toch nog een mogelijkheid om een 2e scherm aan de praat te krijgen?
mvrgr. Kanyarat.

ps. ik deed net de klep van de laptop dicht en toen deze bijna dicht was kreeg ik wel beeld op het 2e scherm. Het laptop scherm moet dus blijkbaar uitgeschakeld worden, maar hoe doe ik dat zonder beeld?

Laatst bewerkt:
afhankelijk van het type laptop dat je hebt.

mijn laptop werkt met de Fn toets gecombineerd met een toets van de F1 reeks. (dubbele monitor staat daar boven de F)

Ja, gevonden:thumb: Het werkt weer. Nu nog een reparateur vinden.

Als een scherm scheuren heeft of in jou geval een kapot scherm denk ik dat repareren lastig wordt. Een nieuw scherm is zeer prijzig. Voor een nc6120 wxga+ betaal je al gauw 550 euro

Het scherm zelf is niet kapot denk ik. Ik denk eerder dat het de verbindingen zijn tussen het scherm en de computer want alles werkt verder goed. Ik krijg alleen allemaal gekleurde strepen inplaats van normaal beeld. Scherm is verder niet kapot ofzo en zit ook nog goed vast.

Hetzelfde probleem

Dag kanyarat,

Weet niet of het probleem actueel is, maar ben benieuwd of je probleem met het scherm opgelost is. Ik zit zelf met hetzelfde probleem: laptop gevallen, beeld geft nog licht en de blauwe windows kleur zie ik nog steeds terug , maar van de rest van het scherm is niets te maken...
Bij mij werkt een 2e monitor idd meteen via de Fn F5 toets.
Is het je nog gelukt om het laptopscherm aan de praat te krijgen? En zo ja wat was het probleem en hoe heb je het opgelost?

Alvast bedankt!

Ad van den Braakel

Nee, dat ging niet meer. Een nieuw scherm was zo duur dat het maar een nieuwe laptop is geworden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan