Laptop gezocht voor ongeveer 700 Euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErwinZ

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2007
Hallo,

Ik ga binnenkort een tijd in het buitenland studeren en heb daarvoor een laptop nodig.

Wat ik er mee wil gaan doen:

-Films kijken (Avi-bestanden via WMP)
-Word/Excel/Powerpoint (de gebruikelijke studentenprogramma's dus)
-Browsen/chatten en tegelijk muziek luisteren
-Streaming media ontvangen; Audio via Winamp en Youtubefilmpjes bijvoorbeeld
-Cd/dvd branden
-Opslagcapaciteit het lieft 120 GB (80 is minimaal) omdat ik veel muziek/films download.

Ik speel geen games dus wat dat betreft hoef ik geen superzware videokaart,
ik zou alleen wel graag films willen kijken zonder dat het beeld raar gaat doen.
Het liefst wil ik een model met 17' scherm maar ik denk dat die bijna allemaal boven mijn budget uit komen
of anders niet aan mijn gebruikseisen zullen voldoen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om een mooie laptop te vinden!
Ik had gelezen dat Acer niet zo'n goed merk is (i.v.m. langzaam opstarten e.d.)
dus wil ik daar liever geen laptop van. Mijn budget is rond de 700 Euro!

Groeten, Erwinz

Edit:
Ik heb wel een leuke laptop gezien: http://www.4launch.nl/4launch.php?l...oducteninfo.php?productid=030789&ref=tweakers
Vraag me alleen af of die videokaart wel geschikt is voor films. Wat vinden jullie hier van?

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ga binnenkort een tijd in het buitenland studeren en heb daarvoor een laptop nodig.

Wat ik er mee wil gaan doen:

-Films kijken (Avi-bestanden via WMP)
-Word/Excel/Powerpoint (de gebruikelijke studentenprogramma's dus)
-Browsen/chatten en tegelijk muziek luisteren
-Streaming media ontvangen; Audio via Winamp en Youtubefilmpjes bijvoorbeeld
-Cd/dvd branden

Ik speel geen games dus wat dat betreft hoef ik geen superzware videokaart,
ik zou alleen wel graag films willen kijken zonder dat het beeld raar gaat doen.
Het liefst wil ik een model met 17' scherm maar ik denk dat die bijna allemaal boven mijn budget uit komen
of anders niet aan mijn gebruikseisen zullen voldoen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om een mooie laptop te vinden!
Ik had gelezen dat Acer niet zo'n goed merk is (i.v.m. langzaam opstarten e.d.)
dus wil ik daar liever geen laptop van. Mijn budget is rond de 700 Euro!

Groeten, Erwinz

Acer is best goed hoor Packard bell is pas slecht altijdproblemen en dat van acer dat ligtook weer aan de spec.. enzo !

Een beetje meer dan €700 (€806) maar zeer degelijk en voor een zeer mooie prijs een perfecte combinatie van wat jij hierboven vraagt van je toekomstige laptop:

Satellite P100-276 Pen Dc T2060 (1.6 GHz)
RAM: 1gb
HDD: 120gb
display: 17 inch

Bedankt voor je reactie Vis ta, maar heb je de specificaties van de laptop in mijn eerste post ook bekeken?
De specificaties lijken heel erg op de laptop die jij aanbeveelt, terwijl die laptop maar 612 Euro kost.
Alleen de processor zal wel verschillen, bovenstaande is Mobile Intel Celeron 520, van de Satellite heb ik nog niet kunnen vinden.
Een ander verschil is dat de Satellite gebruik maakt van Vista Home Premium en de Fujitsu van Vista Home Basic,
maar dat maakt mij niet zoveel uit, Basic is denk ik alleen maar beter omdat het minder capaciteit e.d. van de laptop vergt.
Ik heb ook een model gevonden met Premium die iets duurder is, maar de processor lijkt me minder goed:
http://www.electronicagigant.nl/info.asp?id=15236
Ik zit er aan te denken om de Fujitsu Siemens Amilo aan te gaan schaffen omdat deze lekker goedkoop is,
en de prijs-kwaliteit verhouding lijkt me uitstekend :)
Heb alleen nog wat advies nodig over welke versie beter is, de Home Basic of Premium...
Zou je (of iemand anders natuurlijk) eens willen kijken wat je van deze laptop vindt? Alvast bedankt!

Nog wat extra informatie van de fabrikant via volgende link:
http://www.fujitsu-siemens.com/home/products/notebooks/amilo_li_18xx.html

Laatst bewerkt:
Premium heeft natuurlijk meer functies. Zou zelf nooit home basic pakken, das echt maar de uiterste basis en bijna niets meer, terwijl premium toch is wat de gewone doorsnee computergebruiker neemt. De capaciteit die het van je laptop vergt zal niet zoveel verschillen tussen de basic en de premium. En dat valt overigens heel goed mee. Bij mij draai ik Windows Vista Ultimate vlotter dan Windows XP MCE op dezelfde laptop

Ik kan dus beter de laptop met iets mindere processor kopen omdat er Premium op zit?
Vraag me alleen af of de laptop met Premium niet langzamer is vanwege minder GHz...

Code:
Vista Premium laptop: Intel Celeron M 430, 1,73 GHz 1MB Catch (Prijs: 620 Euro)
Vista Basic laptop: Mobile Intel Celeron 520 (1.86GHz) 1MB Catch (Prijs 602,50 Euro)

Ik heb weinig verstand van processoren, maar zou er een merkbaar verschil zijn tussen de beide versies?
Anders ga ik natuurlijk voor de Premium versie :)

Voor wat ik begrepen heb om jou pc te gebruiken kom je zelfs met 1,6 GHz al zeker toe! Bovendien is de freq van de processor niet zo belangrijk, dat bepaalt enkel de snelheid waarmee hij de gegevens verwerkt, maar niet de hoeveelheid welke op zijn beurt weer mee de snelheid bepaalt en is dus nog net ietsje belangrijker.
Voor het geval je wil kiezen tussen bovenstaande twee laptops zou ik kiezen voor de laptop met het meeste ramgeheugen, indien dat voor beide laptops gelijk is zou ik gaan voor de Vista Premium laptop: Intel Celeron M 430, 1,73 GHz

Bedankt voor je advies Vis Ta!

Ik heb gesloten de Premium-laptop te bestellen. Ik hoop em zo snel mogelijk te ontvangen :)
Als het topic nog open is laat ik even weten of het bevalt...

Groeten, ErwinZ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan