Laptop hangt vast na enkele minuten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SjaakRommel

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2014
Ik heb tweedehands een laptopje op de kop getikt, maar hij heeft een aantal kuren.

Om te beginnen viel de laptop na een minuut of tien uit door oververhitting. Al het stof verwijderd en dit probleem lijkt verholpen.

Nu loopt de laptop echter na enkele minuten vast. Soms loopt 'ie vast bij het opstarten, soms als 'ie net in de OS zit. Er stond oorspronkelijk Vista op, maar dat vind een rot OS, dus toen heb ik geprobeerd er XP op te zetten. Deze kon echter geen harde schijf vinden. Toen heb ik het geprobeerd met windows 7, maar die kon ook niet installeren. Ook linux mint had weinig kans. Harde schijf in een andere pc gezet en uiteindelijk heb ik er Linux Mint op weten te krijgen. Deze boot goed, maar loopt dus vast zodra ik iets probeer te doen.

Ik denk niet dat het aan de harde schijf ligt, want deze werkt in een andere pc vlekkeloos. Daarnaast heb ik de ram er om en om uitgehaald, maar het probleem bleef voortkomen. BIOS gereset, heeft ook niets uitgehaald. Opgestart met slechts de netstroom, zonder de accu, haalde ook niets uit.

Specs:
Toshiba Satellite
Dual core 1.5Ghz
2 Gig Ram

Ik hoop dat iemand kan helpen, want ik weet het niet meer. Ik denk dat het hardwarematig moet zijn, want met 'n andere OS blijft ie ook vastlopen.

Dat het vast loopt als je op je andere computer het OS installeert en dan de harde schijf in de laptop stopt, is geheel normaal. Je moet ook altijd het OS installeren op het systeem waar je de harde schijf in wil gebruiken.

Wordt de harde schijf wel herkend in de BIOS van de laptop?

Ah, bedankt voor je reactie. Dat verklaard inderdaad al iets. Ja, daar wordt 'ie wel herkend. Maar als ik een OS probeer te installeren terwijl de hdd in de laptop zelf zit kan deze niet gevonden worden. Soms kom ik daar al niet eens omdat hij vast loopt.

je zegt dat je ook met Linux aan de gang bent geweest? Linux maakt gebruik van een ander bestandsformaat. Probeer de harde schijf eens partitieloos te maken en dan via de geavanceerde opties Windows te installeren (met geavanceerde opties kan je namelijk je partities aanpassen).

De hdd is Toshiba Mk2035gss- (S1), zo staat deze in de BIOS.

Dan ga ik dat proberen. Ik had geloof ik al zoiets geprobeerd, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan