Laptop/Harddisk voor studie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Agonius

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2010
Berichten
37
Hallo iedereen,

Voor mijn studie moet ik een laptop of een harddisk aanschaffen, en ik zou graag jullie advies horen.

Programma's als Photoshop en Dreamweaver moeten erop werken.

Persoonlijk heb ik het liefste een laptop, maar ik weet niet precies wat dat gaat kosten (m.b.t. de onderstaande specificaties). Dus ik zou graag een paar mogelijke laptops willen horen, en graag ook een eventuele harddisk.

Hier zijn de specificaties:

Standaard uitvoering:
- Processor Intel i5 met hardware virtualisatie ondersteuning (of vergelijkbare AMD)
- Minimaal 4 GB intern geheugen, uitbreidbaar tot 8 GB
- Wifi 802. 11g, 802. 11n compatible
- schermresolutie 1280 x 800 dpi
- Minimaal 3 USB aansluitingen
- Minimaal 500 GB 5400 rpm
- Minimaal 256 MB videokaart
- DVD-RW
- Besturingssysteem Windows 7. (kan ik gratis krijgen van school)

Zware uitvoering:
- Processor Intel i7 met hardware virtualisatie ondersteuning (of vergelijkbare AMD)
- Minimaal 6 GB intern geheugen, uitbreidbaar tot 8 GB
- Wifi 802. 11g, 802. 11n compatible
- schermresolutie 1680 x 1050 dpi
- Minimaal 3 USB aansluitingen
- Minimaal 500 GB 7200 rpm
- Minimaal 512 MB videokaart
- DVD-RW
- Besturingssysteem Windows 7. (kan ik gratis krijgen van school)

Specificaties harddisk 2011-2012:
- 2.5 inch of 3.5 inch
- Opslagcapaciteit: minimaal 500 GB
- Omwentelingssnelheid: minimaal 5400 rpm
- Cachegeheugen (buffer): min. 2 Mb.
- USB 2.0 interface


Alvast bedankt.

Groeten,

Agonius
 
Tja, tegenwoordig heb je al van die kleine 2,5 Inch hard drives die via USB 3.0 je pc van 1 TB voorzien, die vindt je al voor onder de 100 euro. (gisteren eentje nieuw aangeschaft :p).
Een laptop kost beduidend meer, dat is denk ik iets wat je eerst wel goed moet bedenken, wil je tot een beslissing komen waar je iets aan hebt, als je eigenlijk een hardeschrijf moet hebben, maar liever een totale laptop hebt, is een laptop in dat geval niet de goede oplossing.
 
Bij de studie die ik ga doen is een laptop wel het handigst, en de school wil ook graag liever dat ik een laptop heb. Een harddisk is zeg maar het minimale..

Zelf prefereer ik een laptop ook boven een harddisk, maar ik weet niet precies op welke prijzen ik kan rekenen m.b.t. de specificaties die de school stelt.

Weet iemand een aantal laptops die aan de specificaties voldoen? Ik zou graag de verschillende mogelijkheden tegen elkaar afwegen. :p
 
Wat zou bijvoorbeeld een mogelijke laptop zijn met onderstaande specificaties?

- Processor Intel i5 met hardware virtualisatie ondersteuning (of vergelijkbare AMD)
- Minimaal 4 GB intern geheugen, uitbreidbaar tot 8 GB
- Wifi 802. 11g, 802. 11n compatible
- schermresolutie 1280 x 800 dpi
- Minimaal 3 USB aansluitingen
- Minimaal 500 GB 5400 rpm
- Minimaal 256 MB videokaart
- DVD-RW
- Besturingssysteem Windows 7. (kan ik gratis krijgen van school)

Hopelijk kan iemand me iets aanbevelen :p (De studie komt snel dichterbij :rolleyes:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan