Laptop harde schijf als externe harde schijf gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

D1rkvV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2015
Ik heb uit mijn oude laptop de harde schijf gehaald en deze als externe harde schijf aangesloten.
Nu staat er op deze harde schijf natuurlijk alle besturingsprogramma's en dergelijke.
Ik wil deze harde schijf als backup gebruiken voor mijn huidige laptop en als opslag.

Kan ik deze harde schijf formatteren en dan direct zo gebruiken of kan ik gewoon alles selecteren en deleten?

Als deze altijd in gebruik geweest is, kan deze zo gebruikt worden en alles wat hier op staat wat onnodig is verwijderd worden.

Klopt is altijd gewoon in gebruik geweest. Zou je dan formatteren aanraden of alles selecteren zoals program files enz enz en deleten?

Als je zeker weet dat je alle data 2x gebackupped hebt.... kun je hem het best compleet formatteren.

Als je de data inderdaad al ergens anders hebt opgeslagen (zeker documenten enzovoorts) dan kan je het beste formateren. Dan is je harde schijf weer leeg en kan je deze volledig gebruiken.

Dor het verwijderen van alle bestanden kan de schijf ook trager worden in verband met de sectoren op de harde schijf. Je kan de schijf wel defragementeren om deze sectoren weer aaneensluitend te maken. Maar er kan veel achterblijven. Daar het ook een systeemschijf is geweest zal ik je aanraden als je niet formateert een goede virusscan te doen. Je weet nooit of er per ongeluk toch een virusje op de computer aanwezig was.

Virus speelt geen rol. Zelfs als deze aanwezig is, wordt hij niet gestart vanaf de externe schijf.

Verder is het gebruik van een oude reeds gebruikte laptopschijf af te raden als backup. Tenminste, ik neem aan dat je van een backup enige betrouwbaarheid verwacht en zeker wilt weten dat deze niet faalt op het moment dat de backup hard nodig is.

Ja duh. Artikel uit 2007. Toen hadden we nog XP en was er nog de mogelijkheid om met een autorun.inf bestand te werken. Sinds dit per definitie uit staat in Windows komt dit probleem dus ook niet meer voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan