Laptop HD waarschijnlijk kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

lady42

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Mijn Acer Extensa 5235 ging een paar dagen geleden raar doen, hij werd ineens netentraag en na een paar keer opnieuw opstarten, kan ik helemaal niet meer in Windows 7 Ultimate. Vervolgens heb ik een opstartlijstje van Windows gebruikt voor het opnieuw opstarten:
Normally, repair na F8, last know good config, safe mode, derectory services restore mode, debugging mode, disable automatic start on system faillure en disable driver signature enforcement. Dat werkt allemaal niet en dus heb ik Partition Recovery Bootable CD gebruikt, maar dat heeft ook niet geholpen. Daarna weer opnieuw opgestart en krijg steeds de melding: Windows has encountered a problem communicating with a device connected to your computer en daarna verscheidene keren melding dat bootmgr ontbreekt en toe dus weer Partition Recovery Bootable CD gebruikt, maar ook dat werkt niet echt. Ook heb ik BOSD gehad met de melding KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR en sindsdien krijg ik alleen nog de melding dat het OS ontbreekt. Ik heb daarom een heel sterk vermoeden dat mijn HD naar de vaantjes is. De HD is zichtbaar in de BIOS en wordt ook als optie weergegeven in F12. Ik wil daarom graag een tooltje hebben, een ISO bestand die ik kan branden op een CD/DVD en waarmee ik een test kan doen om zekerheid te krijgen. Wie kan me een goed tooltje aanraden? HD is een WD Blue.

je kunt je hd eerst eens proberen recovery te doen op een bv vaste pc
PcE

Dat is heel lastig. Ik heb UBCD4Win gedownload en bevestigd en toen ik er een iso van wilde maken bleek er een bestand te ontbreken j386\setupldr.bin n zou of in C:\UBCD4Winof in de Windows map of op de windows cd moeten staan en dat staat ie ook, maar toch vertikt ie het om er een iso van te maken, Ben er al 3 dagen mee bezig om er achter te komen wat er aan de hand is, maar het wil maar niet lukken. Wie kan mij het tooltje bezorgen die ik er voor nodig heb? Ik heb geen idee wat ik nu nog verder moet doen.

Punt is dat je de installatie cd of de bestanden daarvan van windows dient te hebben, een ubcd kan ook, heb je die bestanden niet nodig en er staan voldoende tools op.
Notebookschijfjes zijn kwetsbaarder dan die voor in een desktop door hun ieligheid en overlijden ook sneller.

Pfffffff het is eindelijk gelukt om een ubcd525.iso van het internet en die heb ik inmiddels gebrand en die is nu bezig, dus afw88 maar.......

Ik heb HDShredder4 via de UBCD losgealten op de HD en daar is tie nu ruim 18 uren mee bezig (veel te lang dus) en 28 % gewist. Bijna de helft van de sectoren zitten schrijffouten, dat ik denk dat ik er wel van uit kan gaan dat HD idd naar de vaantjes is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan