Hallo,
Ik zat gisteren met een vriend van me op de laptop.
hij vroeg aan me wat dat zilveren ding was wat uitstak (een zoort stikkertje.)
Ik wist het zelf ook niet, dus uit nieuwsgierigheid trok hij eraan.
Een grijs ding (wat later de harde schijf bleek te zijn kwam er uit.
Hij is niet gevallen, niet vies geworden, en ik heb hem er meteen weer ingestopt, zeer voorzichtig.
Op het scherm stond een soort van Blue Screen of Death, waarop iets stond als hardware failiure, met een foutcode tussenhaakjes erachter.
Nu, als ik mijn computer aanzet gaan de fans draaien, de lampjes boven het toetsenbord blijven uit (knipperen normaal altijd)
en de power-lamp word oranje. Geen bios, geen foutpiep..
Na ongeveer 10 sec. gaat hij vanzelf uit.
Het enige wat ik over deze laptop weet, is dat hij van HP is, er 512mb RAM in zit, en dat de harde schijf 60 gb heeft.
Dit komt omdat ik hem van mijn neef kreeg, die er geen boekjes bij had, en alle stickers er af had gepeuterd.
hier is wat ik heb geprobeerd:
Opstarten zonder harde schijf: hetzelfde resultaat als met.
Opstarten zonder oplader erin: hetzelfde.
XP CD instaleren: Hetzelfde resultaat.
Linux CD: Ik weet niet wat ik anders deed, maar hij starte gewoon op van de linux cd. Ik deed een RAM check, die was OK, en toen vertelde linux dat hij klaar was met testen en nu ging opnieuw opstarten. Hierna kreeg ik hetzelfde probleem.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen mijn computer opnieuw op te starten, er staat een HELE hoop belangrijke data op(fotos van familie, schoolprojecten..U red hiermee echt mijn leven!P.S .sorry voor eventuele spellingsfouten.. het is erg laat.)
Ik zat gisteren met een vriend van me op de laptop.
hij vroeg aan me wat dat zilveren ding was wat uitstak (een zoort stikkertje.)
Ik wist het zelf ook niet, dus uit nieuwsgierigheid trok hij eraan.
Een grijs ding (wat later de harde schijf bleek te zijn kwam er uit.
Hij is niet gevallen, niet vies geworden, en ik heb hem er meteen weer ingestopt, zeer voorzichtig.
Op het scherm stond een soort van Blue Screen of Death, waarop iets stond als hardware failiure, met een foutcode tussenhaakjes erachter.
Nu, als ik mijn computer aanzet gaan de fans draaien, de lampjes boven het toetsenbord blijven uit (knipperen normaal altijd)
en de power-lamp word oranje. Geen bios, geen foutpiep..
Na ongeveer 10 sec. gaat hij vanzelf uit.
Het enige wat ik over deze laptop weet, is dat hij van HP is, er 512mb RAM in zit, en dat de harde schijf 60 gb heeft.
Dit komt omdat ik hem van mijn neef kreeg, die er geen boekjes bij had, en alle stickers er af had gepeuterd.
hier is wat ik heb geprobeerd:
Opstarten zonder harde schijf: hetzelfde resultaat als met.
Opstarten zonder oplader erin: hetzelfde.
XP CD instaleren: Hetzelfde resultaat.
Linux CD: Ik weet niet wat ik anders deed, maar hij starte gewoon op van de linux cd. Ik deed een RAM check, die was OK, en toen vertelde linux dat hij klaar was met testen en nu ging opnieuw opstarten. Hierna kreeg ik hetzelfde probleem.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen mijn computer opnieuw op te starten, er staat een HELE hoop belangrijke data op(fotos van familie, schoolprojecten..U red hiermee echt mijn leven!P.S .sorry voor eventuele spellingsfouten.. het is erg laat.)