Laptop -> hdmi -> Tv, geluid niet via tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwgr

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Berichten
5
Allen,

Na lang gegoogled te hebben en ook op deze site nog gezocht te hebben, heb ik de oplossing voor mijn probleem nog niet gevonden.

Ik ben in het bezit van een Compaq Presario CQ60 met Windows Vista en een grafische kaart, type Nvidia Geforce 8200 M G. Nu wil ik graag mijn laptop aansluiten op een Samsung tv. Ik heb een hdmi-kabel van Philips gekocht, geschikt om audio en video door te geven. Alles aangesloten en vervolgens heb ik goed beeld, maar het geluid blijft via de laptop lopen.

Nu heb ik via het controlepaneel Geluid, het afspeelapparaat op Nvidia Hdmi Audio Output gezet; alle drivers geupdate en frequenties aangepast. Het mag echter niet baten. Zelfs als ik de standaard luidsprekers uitschakel, blijft het geluid via die luidsprekers lopen.

Nu zie ik geen andere uitweg dan maar weer een beroep te doen op de ervaren gebruikers van het helpmij forum. Welke instellingen moet ik aanpassen? Haha, ik reken op jullie.

Bedankt alvast.
 
En je samsung TV kan ook hdmi met geluid ontvangen?
Je geluid van je tv en laptop staat ook hard genoeg? Want wat bij mij op de laptop hard klinkt is niet te horen op de tv bijvoorbeeld.
Kan je niet gewoon een 3,5mm plug in je audio out stoppen van je laptop en dan een 3,5mm of een rood/wit tulp stekkertje in je TV steken (ik weet niet wat de mogelijkheden daarvan zijn bij jouw TV). Dit is namelijk hoe ik het doe en dat werkt prima maar met 1 kabel is het natuurlijk handiger en netter.

Succes verder :thumb:

Edit: Ik heb even gezocht bij nvidia (LINK) en dan bij het tabje 'specifications' maar zie daar niks over audio staan. Weet je zeker dat je videokaart wel audio kan verzenden? HDMI is er namelijk in verschillende versies en de oudere varianten kunnen niks met audio.
 
Laatst bewerkt:
Aan de tv moet het niet liggen. We kijken ook digitale tv via een hdmi kabel en dit is met geluid.

Ik heb het geluid vol aangehad, maar in het schermpje bij audio apparaten geeft Nvidia Hdmi Audio Output aan dat er helemaal geen geluid doorkomt. Ook bijzonder en zou erop kunnen duiden dat de videokaart geen audio verzendt.

Ik vraag mij dus ook af of de videokaart audio kan verzenden, maar hij geeft bij audio apparaten wel Nvidia Hdmi Output. Dat zou dan toch nergens op slaan?

In het uiterste geval pluggen we gewoon een extra kabel in, maar ik had gehoopt dat ik aan een kabel genoeg zou hebben.

Edit: Het is me eindelijk gelukt. Alles voor de derde keer opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het. Bedankt voor de moeite in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan