Laptop heeft intensief cpu gebruik en overhit snel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vurrnn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Hallo allemaal.

Ik heb nu al bijna 2 jaar een Acer laptop.
Tot nu toe ben ik er altijd tevreden over geweest maar de laatste tijd merk ik dat hij erg snel warm wordt en ook 100% Cpu gebruikt.
Vroeger kon ik probleemloos gamen op mijn laptop maar dat hoef ik nu niet meer te proberen.
Als ik dat nu doe krijg ik last van haperingen van beeld en geluid.

Als ik alleen op internet zit zijn de temperaturen van mijn processor en moederbord rond de 70 graden.
Gebruik ik mijn laptop intensiever dan schiet dit snel op naar 90 graden.

Ik weet dat stof een oorzaak hiervan kan zijn, maar ook na schoonmaken, draait hij nog niet echt lekker.
Hebben jullie enig idee waar het nog meer aan kan liggen?

Hieronder overigens nog mijn specificaties:

Acer Aspire 5536
Processor: AMD Turion X2 RM-75 2.2 ghz
Ram: 4 gb DDR2 @ 333mhz
Moederbord: Acer JV50PU (Socket S1G2)
Grafische kaart: ATI Mobility Radeon HD 4500
Besturingssysteem: Windows 7 32 bit

Alvast bedankt!

hallo:

Welkom op helpmij.nl!

Welke windows had je vroeger toen je hem kocht op je pc, en als het vista of ouder is en je heb er een nieuwere windows op gezet, welke en wanneer:

@ugattie1611 hier zat (hoogst waarschijnlijk) standaart windows vista op maar dat heeft er denk ik niks mee te maken...

ontopic: maak je je computer vaak schoon? probeer dit eens en hij zou minder heet worden... kwa cpu gebruik weet je wat het meeste cpu inneemt??

@Laurensnerd

ik vroeg me af welke windows je had omdat een vriend van me een laptop 2 jaar geleden kocht waar win XP op zat, maar nadat hij er win 7 op zette ging hij oververhitten en viel hij uit, daarom wilde ik dat even weten.

@ugattie1611 Dat klopt volgens mij was het vista home premium. Daarna heb ik een nieuwe installatie gedaan van Windows 7 ultimate wat er nu ook nog op staat.

@Laurensnerd

Ik maak hem wel eens schoon, maar met een laptop is dat natuurlijk wel wat moeilijker.
Maar vandaag ook, dan ben ik aan video aan het streamen/bekijken via internet.
Het eerste half uur heb ik nergens last van en daarna krijg ik steeds van die stotteringen en is mijn CPU gebruik 100%.
Het enige wat aanstaat zijn dan de normale achtergrond processen en Firefox en je mag er toch wel vanuit gaan dat hij dat makkelijk moet trekken.
Vroegen kon ik uren lang Modern Warfare 2 of League of legends spelen zonder last ervan te hebben maar nu heb ik na 10 minuten al last van haperingen en 100% CPU gebruik.

Hoi,

het probleem is meestal een stofmatje die op de koelvinnen ligt in de uitgang van de koelventilator.Om die deftig te kunnen reinigen moet de laptop in
principe open.Maar dat heb je misschien reeds kunnen wegnemen/reinigen

openen is toch niet zo moeilijk? er zijn duizenden tutorials op youtube voor welkt type dan ook...
@ugattie1611 oke ;)

Tuurlijk is openen zo moeilijk niet,maar hem deftig terug assembleren is de moeilijkheid.Bij de ene moet je enkel een dekseltje losschroeven en je kan de gehele koeler eruit nemen en reinigen,bij de andere moet je het moederbord er op zij geheel uitnemen om aan de koeler te geraken en dan nog proberen in elkaar te knunteselen zonder beschadigingen waarvoor je soms apart materiaal nodig hebt ,maarja voor sommigen is het geen enkel probleem hé

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan