laptop heet en start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis1a

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 okt 2011
hoi
ik heb een acer travelmate 5730-654g3mn met vista die twee problemen heeft
1. hij start niet altijd op, soms als ik hem opstart blijft hij hangen bij zwart scherm, soms bij de intro en soms als er een streepje knippert links boven. hij doet dan niets meer (ik kan niet meer in de bios komen of iets anders) en het enige wat ik kan doen is op het power-knopje duwen. Ik denk zelf dat het door de hitte komt want als hij koud is (0 graden ongeveer) doet hij dat, maar ik snap niet hoe dat kan komen :confused:
2. hij word heet. als ik een game speel, bijvoorbeeld rollercoaster 3 of battlefield play4free, geeft realtemp al met gemak 81 graden aan.

wat extra info:
toen ik hem 1 jaar geleden kocht bij de computerzaak bit in amsteraden, die hadden er toen windows 7 op gezet, viel het me al snel dat hij niet altijd opstart. toen ik hem de eerste keer terugbracht heeft acer de hdd vervangen en vista erop gezet. maar dat maakte geen verschil dus ik hem nog een keer terug gebracht. Toen bit de laptop weer ging verzenden zijn ze falliet gegaan maar hebben hem wel nog weten te verzenden. Maar toen ik hem weer terug kreeg zei acer dat ze niets konden vinden maar het probleem was er nog steeds. toen ik hem vervolgens weer wou opzenden wou acer hem niet aannemen omdat windows 7 erop heeft gestaan (op de schijf die ze eerst hadden vervangen). dus nu zit ik hier met mijn laptop (waar ik inmiddels ubuntu op heb ge�nstaleert naast windows vista) die soms niet aangaat.

alvast bedankt
PS. als dit topic in de verkeerde republiek is geplaats zeg het dan even.

Hallo Dennis.

Kun je wel doorstarten? Dan ligt het niet aan de videodriver. Als je meteen bij het starten van de laptop geen beeld krijgt, dus ook geen BIOSbeeld – dan heeft de laptop z'n VGA-signaal niet op de interne monitor, maar op de externe VGA-poort staan. Dat is dan waarschijnlijk eenvoudig op te lossen door op de juiste <FN>-combinatie te drukken terwijl de laptop gewoon draait. Ergens bij de functietoetsen ziet je dan gekleurde iconen staan. En een of meer van die iconen stuurt, in combinatie met de genoemde <FN>-toets, het soort VGA-signaal aan.

Probeer eens. Groet Manamana. ;)

ik was nog vergeten te zeggen dat mijn hdd oook niets meer doet, hij hangt gewoon vast en ik kan niks meer behalve op de power knop drukken. als ik ergens druk vertoont hij ook geen activiteit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan