Laptop help welke ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rino332

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2009
Idd. machine 3.

Ik word echter altijd wat terughoudend bij sites die pretenderen "speciaal" voor "iets" te zijn, maar ik moet toegeven ze doen het zo slecht nog niet.

Daar ik een kwartiertje over had en mrmusic toch al een antwoord had gegeven op je vraag heb ik nummer 3 eens uitputtend vergeleken met het machientje hieronder.

Een aantal dingen valt dan op:
laat ik het projectlaptopje even 1 noemen en de Medion 2.
1 : iets mindere processor
1 : kleiner scherm 15.6, max. resolutie 1366x768 (2: 17.1 inch max. 1440x900)
1 : mindere videokaart (weliswaar met meer geheugen, maar de kaart van machine 1 presteert per saldo minder, de Medion heeft dus een betere / snellere video kaart))
1 : grotere hdd 500 gb (2 heeft een 250 giga hdd)
2 : heeft een TV kaart (!)
2 : heeft 2 giga geheugen en machine 1 heeft 4 giga, maar 2 heeft als extraatje 1 GB intel Turbo (Robson) geheugen. Nu heb ik hiervan nog niet voldoende kennis, maar een bezoekje aan de site van Intel deed mij vermoeden dat machine 2 toch 'meer' / sneller geheugen heeft dan machine 1 (dankzij dat chippie).
2 : zit laptoptas bij. Het verbaast mij dat ik die bij 1 niet kan vinden. [edit] als je doet alsof je 1 wilt gaan kopen, kom je 'm tijdens het kopen in een doorklikstap tegen, je moet de tas er bij 1 dus wel los bijkopen!!!) [end edit]

De '4e' machine: (Mocht je de tekst wat gecomprimeerder willen zien dat moet je naar de volgende site, Klik en daar kiezen voor de laptops, dan is het de 3e van boven.

MEDION raadt Windows Vista® Business aan voor zakelijk gebruik.
MEDION raadt Windows Vista® Home Premium aan voor thuisgebruik.

Medion
Multimedia notebook MIM2280 (MD 96405)
Authentieke Windows® Vista® Home Premium, Intel® Core™ 2 Duo T7500 processor, 17,1" breedbeeld TFT, 2 GB intern geheugen, 250 GB harde schijf, NVIDIA® GeForce® 8600M GS
Art.nr. 30007073

€ 679,00

Besturingssysteem
Authentieke Windows® Vista® Home Premium

Authentieke Windows® Vista® Home Premium biedt onder andere de volgende nieuwe functionaliteiten:

Met Windows® Media Center hebt u de mogelijkheid om live televisie, afbeeldingen, muziek en films optimaal te ervaren. Programma's zoals Windows® Fotogalerie, DVD Maker, Media Player 11 en Movie Maker maken van uw computer een volwaardig multimedia entertainment systeem!
Windows® Ouderlijk Toezicht maakt het mogelijk om de toegang tot allerhande inhoud op de computer voor uw kinderen te beperken of te blokkeren. Zo kunt u bijvoorbeeld met Spelverkenner zien wat de leeftijdsaanbeveling van geïnstalleerde spellen is. Ook kunt u een maximale dagelijkse speeltijd voor het spel instellen of voor het computergebruik in het algemeen.
Op visueel gebied zult u vooral gaan genieten van de nieuwe Windows® Aero gebruikersinterface. Deze biedt sowieso een spetterende schermervaring, maar ook meer gebruiksgemak. U kunt eenvoudiger wisselen tussen vensters en vindt sneller wat u zoekt.
Internetten onder Windows® Vista® zal u een onbezorgd gevoel geven, mede dankzij Windows® Defender. Hiermee loopt u minder risico's dan ooit tevoren, doordat uw computer beter is beveiligd tegen o.a. spyware en phishing. De toepassing van meerdere tabbladen in uw browser zullen u meer tijd besparen en vergroten het gebruiksgemak.
Processor
Intel® Core 2 Duo T7500

Snelheid: 2,20 GHz
Front Side Bus(FSB): 800 MHz
L2 Cache: 4 MB
Beeldscherm
17,1" breedbeeld TFT

Maximale resolutie: 1440 x 900
Helderheid: 200 cd/m²
Contrastratio: 400:1
Kijkhoek horizontaal: 90°
Kijkhoek verticaal: 50°
Reactietijd: 25 ms
Zichtbare beeldschermdiagonaal: 43 cm
Glossy coated
Grafische kaart
NVIDIA® GeForce® 8600M GS

Geheugengrootte: 256 MB
Geheugentype: GDDR2
Aansluitingen: DVI-I out, HDMI-I out
Extra: DirectX 10 compatible
Geheugen
2 GB intern geheugen

Geheugenmodules: 2x 1 GB
2 geheugenbanken aanwezig, beide geheugenbanken bezet
Geheugentype: DDR2 PC5300
Geheugensnelheid: 667 MHz
Dual Channel mogelijk
Maximaal te plaatsen: 4 GB intern geheugen
Geheugenmodules: 2x 2 GB
Geheugentype: DDR2 PC5300
Geheugensnelheid: 667 MHz
Extra: 1 GB Intel® Turbo Memory (Robson) module
Opslagcapaciteit
250 GB harde schijf

Snelheid: 5400 RPM
Interface: S-ATA 150
Buffergrootte: 8 MB Cache
Optische stations
Dual Layer DVD-ReWriter

Leesbare media: DVD±R DL, DVD±RW, DVD±R, CD-R, CD-RW, CD Text, DVD-RAM, DVD-ROM
Beschrijfbare media: DVD±R DL, DVD±RW, DVD±R, CD-R, CD-RW, DVD-RAM
Buffergeheugen: 2 MB
Audio
High Definition Audio (6-kanaals) met 2 geïntegreerde luidsprekers en subwoofer

TV
Express Card DVB-T TV tuner

Voor DVB-T signaal
Inclusief Media Center Edition draadloze radiografische afstandsbediening
Aansluitingen: TV coax
Connectiviteit
Er zijn verschillende netwerkmogelijkheden aanwezig.

Draadloos netwerkkaart
Ondersteunde standaarden: 802.11a / g / Draft-n tot 300 Mbit/s.
Overdrachtsnelheden: 11-54 Mbit / sec.
Beveiligingsprotocol: WEP / WPA
WEP encryptie: 64 / 128 bits
Netwerkkaart
10 / 100 Mbit Fast Ethernet LAN poort
Geïntegreerde Bluetooth 2.0 module
Voeding
Li-Ion accu

4500 mAh
10,8 V
Gebruiksduur accu: ca. 2 uur (indicatie)
Ontwerp
Kleur: zwart/zilver
Beeldscherm: 17,1" breedbeeld, 1440 x 900 pixels, WXGA
Afmetingen: 393 x 280 x 22 mm (B x D x H)
Gewicht: ca. 3,5 kg (incl. accu)
Luidsprekers: twee geïntegreerde stereo luidsprekers en subwoofer
Toetsenbord: QWERTY, touchpad (2-knops), apart numeriek gedeelte
Microfoon: Ingebouwd, grote reikwijdte om te communiceren dankzij de hoge gevoeligheid
Cardreader: SD / MMC / MC / MS Pro aansluiting
Extra: 1.3 megapixel webcam
Aansluitingen
Algemeen
4x USB 2.0, USB-apparatuur (bijv. printer of scanner)
1x ExpressCard/54, uitbreidingsslot voor diverse doeleinden (bijv. WLAN, TV, FireWire capturing)
1x LAN (RJ45), netwerkaansluiting
1x Kensington slot, voor beveiliging tegen diefstal
4-in-1 cardreader (SD / MMC / MC / MS Pro)
Audio*
1x Line in, aansluiting voor geluidopname
1x Line in, microfoonaansluiting
1x S/P-DIF out, geluidsaansluiting
Video
1x DVI out, monitoraansluiting
1x HDMI out
* 6-kanaals analoge audio mogelijk.

Software (OEM-versies)
Recovery DVD
Application & Support CD
Acrobat Reader 7
Nero® Burning ROM 7 CD
Nero® Burning ROM 7
Voorgeïnstalleerd
Nero® Burning ROM 7
Bullguard Anti Virus (90 dagen trial versie)
Meegeleverde accessoires
Accu
Adapter
Notebooktas
DVB-T tunerkaart
Afstandsbediening
USB-ontvanger voor afstandsbediening
Voedingskabel
Software CD-ROM's
Gebruikershandleiding
Afmetingen en gewicht
Afmetingen: 393 x 280 x 22 mm (B x D x H)

Gewicht: ca. 3,5 kg (incl. accu)

Garantie
24 maanden garantie

Afhankelijk van wát je met het ding gaat doen op / voor school, denk ik dat wanneer ik moest kiezen tussen 3 en "4", ik het nog best lastig zou hebben.
Ik ben echter blij dat ik niet hoef te kiezen.

Laat svp weten of die Medion 3x niks is voor je, dan kan ik de uitgeprinte paperassen weggooien, dan hoef ik ze niet te bewaren voor een eventuele vervolgdiscussie. Ben je wel geïnteresseerd dan bewaar ik de printjes nog even om met deze of gene te kunnen plussen en minnen over 3 en 4.

Laatst bewerkt:
Hey alvast hartelijk dank dat je me wilt helpen :)
Je hebt het de heletijd over machintje 1 en 2 maar ik haal ff alles door elkaar wat is nou welke :o en Medion ?? ?? :o Die medion heb je neem ik aan zelf er bij toegevoegd?
Ik hoop dat ik vandaag nog kan reageren, want ik kan 12 dagen niet meer op me pc (A) :P

Laatst bewerkt:
Idd. machine 3.

Ik word echter altijd wat terughoudend bij sites die pretenderen "speciaal" voor "iets" te zijn, maar ik moet toegeven ze doen het zo slecht nog niet.

Daar ik een kwartiertje over had en mrmusic toch al een antwoord had gegeven op je vraag heb ik nummer 3 eens uitputtend vergeleken met het machientje hieronder.

Een aantal dingen valt dan op:
laat ik het projectlaptopje even 1 noemen en de Medion 2.
1 : iets mindere processor
1 : kleiner scherm 15.6, max. resolutie 1366x768 (2: 17.1 inch max. 1440x900)
1 : mindere videokaart (weliswaar met meer geheugen, maar de kaart van machine 1 presteert per saldo minder, de Medion heeft dus een betere / snellere video kaart))
1 : grotere hdd 500 gb (2 heeft een 250 giga hdd)
2 : heeft een TV kaart (!)
2 : heeft 2 giga geheugen en machine 1 heeft 4 giga, maar 2 heeft als extraatje 1 GB intel Turbo (Robson) geheugen. Nu heb ik hiervan nog niet voldoende kennis, maar een bezoekje aan de site van Intel deed mij vermoeden dat machine 2 toch 'meer' / sneller geheugen heeft dan machine 1 (dankzij dat chippie).
2 : zit laptoptas bij. Het verbaast mij dat ik die bij 1 niet kan vinden. [edit] als je doet alsof je 1 wilt gaan kopen, kom je 'm tijdens het kopen in een doorklikstap tegen, je moet de tas er bij 1 dus wel los bijkopen!!!) [end edit]

De '4e' machine: (Mocht je de tekst wat gecomprimeerder willen zien dat moet je naar de volgende site, Klik en daar kiezen voor de laptops, dan is het de 3e van boven.

Ok, sowieso een goed machientje, wat heeft uiteindelijk de doorslag gegeven?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan