Het gaat om een Compaq Presario 2100 (2113EU) laptop waar Windows XP Pro haperde. De gebruiker (SeniorWeb client) heeft zelf geprobeerd met een Windows disk (niet de originele!) om Windows te herinstalleren. Hierbij wordt een groot aantal bestanden als ontbrekend aangegeven. Status is nu dat de laptop bij het opstarten crashed (er flitst een blauw scherm voorbij en dan restart), ook in safe mode. Vrijwel zekere reden lijkt me het ontbreken van essentiele drivers.
Ik kan natuurlijk de harde weg nemen en formatteren en opnieuw alles installeren, maar dan is alle data weg en er is natuurlijk
geen recente backup.
Ik heb de officiele recovery discs bij Compag/HP besteld (de machine is 2e hands en er zijn geen discs beschikbaar), maar hoe installeer ik als die geleverd worden, zonder de data te overschrijven en alle programma's opnieuw te installeren?
Ik zoek eigenlijk een mini systeem op CD zodat ik daarmee de data kan saven naar een memory stick of zo.
Iemand wat advies?
Vast dank
Rob
Ik kan natuurlijk de harde weg nemen en formatteren en opnieuw alles installeren, maar dan is alle data weg en er is natuurlijk

Ik heb de officiele recovery discs bij Compag/HP besteld (de machine is 2e hands en er zijn geen discs beschikbaar), maar hoe installeer ik als die geleverd worden, zonder de data te overschrijven en alle programma's opnieuw te installeren?
Ik zoek eigenlijk een mini systeem op CD zodat ik daarmee de data kan saven naar een memory stick of zo.
Iemand wat advies?
Vast dank
Rob