Laptop herkent Bluetooth kaart niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raversburger

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Ik weet niet of dit in de juiste sectie is of dat hij onder hardware overige valt.

Ik heb de laptop van mijn buurman opnieuw geïnstalleerd maar na die tijd herkent de laptop de bluetooth kaart niet meer.

Ik kreeg eerst de foutmelding op de foto die is bijgevoegd
Na op internet te hebben gezocht en met de bios de opstart volgorde etc heb aangepast krijg ik de melding niet meer.
Echter als ik een andere volgorde deed startte de laptop helemaal niet meer op.

Alles werkt nu goed behalve de bluetooth kan hij niet vinden

Wat is hier de mogelijkheid van of de oplossing.

2013-11-05 16.37.27.jpg

Een hoop zaken zijn genoemd die irrelevant zijn voor je probleem.

Wat gebeurt er als je de bluetooth kaart uit de pc verwijderd en dán Windows laat opstarten?

Tijs.

Wordt de kaart niet herkent (echt een foutmelding als je volledig opgestart bent?) Bluetooth is niet toevallig gewoon uitgeschakeld met de functietoets?

Tijdens laptop driver instaleren van de producent (acer) zelf. Geeft hij tijdens het instaleren foutmelding dat hij geen bluetooth kaart kan vinden.

Omdat het een laptop is heb ik hem nog niet opgehaald / na gekeken of hij los zit.

Er is bij de acer geen functie toets die hem deactiveert of activeert (na mijn weten)

Volgens mij is dat zelfs verplicht, ivm vliegtuigmodus etc. maar het kun ook een bepaalde soft-key of bios setting zijn.

Het gaat om een acer aspire 5750g die draait op windows 8.1 hij herkent ook bij apparatenbeheer staat hij niet tussen.

Ik heb het net geprobeerd om met FN + F3 om hem aan te zetten Wifi gaat alleen uit daarna weer ingeschakeld maar ook dan geeft hij tijdens instaleren van de driver aan dat hij niet word herkent.

Hoe weet je zo zeker dat er Bluetooth op zit? Is er ook een Bluetooth sticker aanwezig, als 'bewijs'?
5213ccb1757b7f4c568b4568.jpg

Tijs.

Overigens zou (als ik google mag geloven) FN+F7 toetscombinatie Bluetooth aan moeten zetten (áls het aanwezig is op de laptop), maar ik zie ook FN + F3 staan (wat al geprobeerd is).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nog een toevoeging: Installeer en gebruik daarna Launch Manager (zie ook dit youtube filmpje), waarmee je zowel Wifi als Bluetooth aan moet kunnen zetten.

Download Launch Manager:
hier voor Windows 8 32-bit
hier voor Windows 8 64-bit

Tijs.

Volgens mij is het een broadcom combikaart als ik zo de specs lees. Fn-f3 zou volgens de handleiding inderdaad ook bluetooth aan moeten zetten. Er komt geen device by in je device manager als je fn-f3 gebruikt?

@wampier: De TS meldde dat er niets gebeurt bij FN+F3 (alleen Wifi gaat aan).
Vandaar mijn vorige posting (bekijk ook het Youtube filmpje) om Bluetooth op een andere manier te activeren (=Launch Manager).

Overigens toont deze vraag voor de zoveelste keer aan dat 'zomaar' Windows herinstalleren, dus zonder goede blik op (en backup/notitie van) wat er oorspronkelijk geïnstalleerd was aan hulpprogramma's en drivers, geen goed plan is. :rolleyes:

Tijs.

Launch manager geïnstalleerd en daarna de driver en hij doet het weer.

@dnties.

Ik moest de laptop herinstalleren omdat zijn collega dat ooit een x had gedaan. Maar de helft van de drivers niet had geïnstalleerd. Waardoor oa de bluetooth voor de helft werkte en de FN toetsen het niet deden. Vandaar geen back up gemaakt :P;)

Maar bedankt heren en eventuele vrouwen

Voor het behelpen van mijn probleem :)

Fijn dat het nu werkt.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven, ajb.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan