Laptop herkent printer niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

benni77

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2004
Hallo,

Ik heb een probleem met de aansluiting van mijn nieuwe printer. (HP Photosmart C4380)

Mijn laptop is ook van HP maar hij herkent de USB kabel niet (zie bijlage). Ik kan dus niet op 'volgende' klikken om de installatie af te ronden. Van mijn mp3speler pakt ie 'm wel dus het ligt niet aan die poort.

Enig idee.....?

Mvg, Ben

Bijlagen

• Printprobleem.jpg
    Printprobleem.jpg
    41,7 KB · Weergaven: 161
Ja. Ik heb gewoon de installatiecd gevolgd en dan kom je vanzelf bij het punt dat je de usb kabel aan zou moeten sluiten.. volgens de site van hp gebruik ik de laatste driver, dus dat zit goed.

Zet het vinkje eens aan onderop dan kun je de installatie afronden.
Herstart de pc en sluit daarna nog eens de printer aan.
Soms wil deze mannier wel werken.

Hij heeft 'm inmiddels gepakt alleen bij het installeren op de computer als standaardprinter moet ik een poort kiezen. Hoe heten die poorten van de USB ? COM1 en COM2 ?

Als ik print verstuurt ie wel de opdracht maar reageert de printer niet.

Com1 en Com2 zijn seriele poorten en staan los van USB.

Normaal installeert hij een porrt met de naam USB001 en is het een virtuele poort.
Er is waarschijnlijk toch iets niet goed gegaan.

Ik zou even de printer bij Start-> Instellingen ->Printer en daar de printer verwijderen.
Printer loskoppelen en weer aansluiten.
Nu installeert hij hem opnieuw.

Het kan zijn dat Windows zijn eigen drivers toch installeert ipv de HP drivers
Als hij hem geinstalleerd heeft kun je ook nog even probleren om de cd nogmaals te starten en mogelijk dat hij dan wel de boel goed zet.

Hij installeert 'm zelf niet opnieuw. Ik moet zelf de printer toevoegen, dan gaat ie de 'Plug-play printer' automatisch detecteren (oid), waar hij niks vind.

Dan moet ik een poort zelf selecteren, waar ik kan kiezen uit :

LPT 1
LPT 2
COM 1
COM 2
COM 3
COM 4
FILE (afdrukken naar bestand)
IR (lokale poort)

Of ik kan een nieuwe poort maken.. een Local of een standard TCP / IP.

Heb je hier iets aan?

Daarna kan ik 'm via de cd wel vinden maar klopt de poort dus niet die ik steeds kies.

Andere vraag. Sluit je de printer aan op een USB poort van de PC zelf of gebruik je een USB hub of iets in die geest.

Je moet de printer aansluiten op een USB poort die direct op het moederbord zit of een losse insteekkaart in de PC.

Een USB hub werkt vaak niet goed.

De poorten die je ziet staan zijn geen USB poorten. Je moet dan inderdaad zelf een extra poort toevoegen zodat je een Virtuele USB poort kan aanmaken. Allen ik zou even niet weten hoe je dat kunt doen.

Al eens een andere USB poort geprobeerd tijdens installatie.

Ik heb ze allebei al eens geprobeerd. Het is een gewone USB aansluiting achterin de laptop, niks moeilijks.

Ik bedenk me net dat ik dit probleem (het niet herkennen van printers) al 2x eerder heb gehad. En het ligt niet aan de Print Spooler en Plug and Play, die staan goed ingesteld.

Mijn USB poort herkent geen printers ..... wel andere apparaten.
:eek:

Laatst bewerkt:
Kun je nog even vermelden welke Windows je gebruikt. XP of Vista ?

Windows XP

Herziening:
M'n mp3 speler wordt ook niet meer automatisch herkend... Via mijn computer kan ik 'm nog wel openen.

Er is dus iets met de USB, iemand die me daar bij kan helpen?

Laatst bewerkt:
Je kunt ook nog proberen om in Apparaartbeheer de USB hub drivers te verwijderen. In het verleden wel vaker meegemaakt dat een pc usb apparaten niet goed meer herkende. Door onderstaand uit te voeren werkte het weer goed.

Stappen zijn voor XP maar moeten ook werken onder Vista. Als je Apparaatbeheer opent ga je direct door naar stap 4.

Alle USB-controllers verwijderen en opnieuw installeren
Ga als volgt te werk om alle USB-controllers te verwijderen en opnieuw te installeren:
1. Klik achtereenvolgens op Start, Configuratiescherm en Prestaties en onderhoud.
2. Klik op Systeem en open het tabblad Hardware.
3. Klik op de knop Apparaatbeheer.
4. Breid USB-controllers uit.
5. Klik met de rechtermuisknop op elk apparaat onder het knooppunt USB-controllers en klik op Verwijderen om ze een voor een te verwijderen.
6. Start de computer opnieuw op en installeer de USB-controllers opnieuw.
7. Sluit het verwisselbare USB-opslagapparaat aan en voer een test uit om te controleren of het probleem is verholpen.

5. Klik met de rechtermuisknop op elk apparaat onder het knooppunt USB-controllers en klik op Verwijderen om ze een voor een te verwijderen.
6. Start de computer opnieuw op en installeer de USB-controllers opnieuw.
7. Sluit het verwisselbare USB-opslagapparaat aan en voer een test uit om te controleren of het probleem is verholpen.

Ik heb de opties Installatie ongedaan maken en Uitschakelen. Ik heb de 1e gedaan en na opnieuw opgestart te hebben stonden ze er gewoon weer (en werd de mp3 speler niet automatisch herkend) Hoe zou ik ze opnieuw moeten installeren? Automatisch of met een CD van HP?

Moet ik het bij allemaal doen ? (zie bijlage)

Bijlagen

• USB.jpg
    USB.jpg
    16,4 KB · Weergaven: 88
Laatst bewerkt:
Niet ongedaan maken maar kiezen voor verwijderen, allemaal inderdaad

Uitschakelen lost niets op. De drivers zijn dan alleen niet actief en blijven bestaan.

Kies dus voor Verwijderen. Xp heeft deze drivers standaard en zal deze daarna gewoon weer opnieuw installeren.

Koppel wel eerst alles USB apparten los van je laptop voor je ze verwijderd en pas aansluiten als je de PC weer opnieuw hebt opgestart en Xp klaar is met herkennen van alles USB hubs.

Nee werkt niet.

Alles was verwijderd, nu staan ze er allemaal weer en het resultaat blijft hetzelfde..

Dan is er toch meer aan de hand. Ik denk dat je moet gaan overwegen om de laptop opnieuw te gaan installeren.

Zoekende op dit probleem kom jij uiteindelijk alleen maar dezelfde oplossing tegen. Gebruiken hebben maar een herinstallatie gedaan om het probleem op te lossen.

Het enige wat je nog kunt proberen is om de Chipset drivers te downloaden en deze te installeren. Deze kun je downloaden bij de fabrikant van je laptop en dan zoeken naar jouw model laptop.

Verder zijn mijn bronnen ook op en zou ik geen ander oplossing meer weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan