laptop herkent tv-beeldscherm maar tv geeft geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slaya1313

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2004
Ik heb mijn laptop aan mijn tv aangesloten met een kabel die van 15pin naar SCART gaat. Mijn herkent het beeldscherm wel en alles gedraagt zich alsof er twee beeldschermen zijn. Alleen geeft mijn tv alleen maar blauw beeld. Ik heb een ATI Radeon Express videokaart en mijn Catalyst Control Center meent mijn laptopscherm te herkennen als een LCD scherm en mijn tv als een standaard VGA-monitor. Ik kan ook mijn muis "uit" mijn laptopscherm laten verdwijnen en als ik de beeldschermen omdraai in het Control Center krijg ik op mijn laptopscherm mijn extensie van het bureaublad te zien, Ik zie alleen niets op mijn tv.

Vermoedelijk in het menu van je tv de instellingen aanpassen.
Kijk welke bron er vermeld staat, en verander het desnoods.

dat heb ik geprobeerd maar het werkt niet. De instellingen zeggen er vrij weinig over en ik heb beide SCART-ingangen al gehad. Xbox aansluiten gaat gelijk goed maar laptop dus niet...

Notebook wel aangesloten gekregen via VGA, maar....

Ik heb mijn notebook wel aangesloten gekregen op mijn HDTV via een VGA kabel (ws is HDMI echt beter, die ga ik zsm aanschaffen). Notebook herkent beeldscherm, maar TV bleef op zwart omdat de resolutie niet goed stond. Dit kun je vinden in de handleiding van je tv. Die resolutie moet je instellen bij Beeldscherminstellingen voor het 2e scherm, dan lukt het.

Echter, ik kon alleen het bureaublad uitbreiden naar mijn TV. Het lukte niet om het bureaublad te dupliceren, terwijl ik dit nou juist graag wilde zoals je zult begrijpen. Toen heb ik in het Mobiliteitscentrum de optie 'alleen op extern scherm projecteren' gekozen. En voila daar was het bureaublad en sloeg het scherm van mijn notebook op zwart. Geen probleem, lekker gesurfd op het net via mijn tv.

Maar.... nu heb ik weer geprobeerd mijn notebook aan te sluiten op mijn HDTV en zodra ik de notebook aansluit slaat het scherm ervan op zwart. Terwijl mijn tv ook op zwart blijft staan!! In mijn ogen wederom het probleem van de resolutie, maar omdat ik nu helemaal geen scherm heb kan ik dit niet aanpassen. Zodra ik de kabel loskoppel valt de verbinding weg en kan ik de instelling niet aanpassen. Omdat Windows de instellingen onthoudt, blijft het probleem zich voordoen (ook nadat ik op een andere externe computer monitor de instellingen had veranderd), want Windows onthoudt de instellingen voor mijn HDTV en schakelt dus over op de optie 'alleen op extern scherm projecteren'.

Hoe kan ik deze onthouden instellingen wissen danwel wijzigen?? Ik word er helemaal gek van, er is altijd wel iets wat niet werkt lijkt wel!! Het zal wel aan mij liggen, maar als man zie ik dat natuurlijk niet :confused:

Wie kan me verder helpen?

(Of moet ik gewoon die HDMI kabel kopen en is het probleem dan opgelost?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan