Laptop herkent webcam niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

fem fatale

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 dec 2007
Hallo allemaal, ik heb een probleempje.

Ik heb de Trust mini-webcam WB 1200p versie 134056-03 gekocht, en de driver geïnstalleerd, maar als ik hem in mijn laptop steek (Acer Aspire 3054WXMi, met Vista) gebeurt er helemaal niets, het is net alsof ik er niets insteek.
Ook zonder drivers (die ik inmiddels al 8 keer opnieuw geïnstalleerd heb) wordt er geen hardware gevonden.

De laptop van mijn broer (een vijf jaar oude Acer met XP) vind hem wel, en de desktop van mijn ouders (HP met Vista) ook.

Ik ga er dus vanuit dat het een prima webcam is, maar dat er iets mis is met de instellingen van mijn laptop.

Alle USB-poorten werken gewoon, USB-sticks, camera's, mp3-spelers en de bluetooth ontvanger van mijn toetsenbord werken namelijk allemaal. Maar mijn telefoon wordt ook niet gevonden als ik hem aansluit. (Maar dat gebeurdee op mijn vorige laptop, die van mijn broer, ook maar één keer, dus het kan best zijn dat de software of het datakabeltje niet goed werken).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Probeer via apparaatbeheer even heel de drivers te uninstalleren, en dan ZONDER drivers/software de webcam aan te sluiten... Als hij hem dan nog niet herkent weet ik het ook niet... Mocht hij hem dan herkennen, Volg de Wizzard en kies voor een opgegeven locatie voor de drivers. Selecteer dan de drivers die je bij je camera hebt gehad en dan zou die moeten werken!

Succes!

Apparaatbeheer ken ik niet. Ik heb wel via software en programma's (oid, vergeet steeds hoe het heet in Vista) de drivers er weer afgehaald en de camera toen er weer in gestoken, maar ook dat hielp niet.

zijn je drivers niet gewoon voor XP en moet je vista drivers hebben?

Ehm nee.

Op de cd-rom misschien, maar ik heb ze van de website gedownload, zoals werd aanbevolen. Ik heb zelfs beide vista-versies geprobeerd, maar dat maakt allemaal niets uit.

Maar volgens mij is er echt niets mis met de drivers, maar met mijn eigen instellingen. Ik dacht eerst dat het kwam omdat er maar één deukje in het usb-insteekding zat, want al mijn usb-insteekdingen hebben er twee. Maar een oude mp3speler had helemaal geen deukje, en die deed het toch.
Nu verdenk ik stiekem de Acer stuurprogramma's. Ik weet dat ze soms dingen doen die ik niet wil; internetmanagement zet bv internet altijd aan, ook als jij dat zojuist hebt uitgezet omdat je even offline moet werken.
Maar ik heb verder geen idee wat die stuurprogramma's nog meer doen, of ze echt de oorzaak zijn van het probleem, en of ik ze er veilig af kan gooien...

Ik zou eens proberen een telefoontje naar de de fabriekant te geven(dus niet naar de winkel)

Meestal hebben die een hele goede service... Logitech heeft een garantie dat de kwaliteit van de cam niet afneemt of dat het niet kapot gaat, gebeurt het wel dan krijg je meteen een nieuwe toegestuurd maakt niet uit hoelang je het artikel hebt!

Dus ik zou zeggen pleeg eens een telefoontje...

Ik heb verder geen oplossing sorry... misschien iemand anders

Trust heeft blijkbaar niet zo'n snuggere klantenservice, want daar ben ik al een tijdje mee aan het mailen.

Eerste mail was als hierboven, de antwoorden die ik tot nu toe heb gehad zijn "deïnstalleer de drivers en installeer ze dan nog een keer" "kijk op andere computers of de webcam wel werkt" en "installeer de drivers voor gebruik".

Tja, dat had ik dus al allemaal gedaan vóórdat ik bedacht dat ik hulp nodig heb.

Misschien maak ik vanavond wel een herstelpunt (als dat nog kan in Vista tenminste) en gooi ik al die Acer-dingen eraf. In principe kunnen die Acerdingen niet noodzakelijk zijn voor het functioneren van de computer, want dat is Vista al. Zijn ze dat wel, dan ga ik terug naar het herstelpunt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan