laptop herstart steeds bij installatie Linux/Ubuntu + meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

boxtype

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2010
Dag iedereen

Ik heb een acer laptop model 7720g-604G64Mn, net 2 jaartjes oud, maar altijd problemen ermee gehad. Sinds een paar dagen geleden kreeg ik tijdens het opstarten steeds de foutmelding: "BootMGR image is corrupt the system cannot boot. IDE 0:WDC WD3200 BEVT-22ZCT0" Mijn 1e gedachte was om de originele vista cd erin te stoppen voor een system restore. Echter zat op deze laptop vista voorgeïnstalleerd en ik heb verzuimd ooit een backup-dvd te maken:o. Dan maar deze vista recovery disc gedownload en het iso bestand op dvd gebrand. In de bios de boot volgorde veranderd zodat het systeem boot vanaf de dvd. Allemaal gelukt en kwam op het juiste vista recovery optiescherm, echter wat ik ook deed ik kwam er niet verder mee en kreeg keer op keer errors (ik kan het evt opnieuw doen en precies aangeven watvoor errors.)

Toen heb ik mijn broertje gebeld (degene in onze familie die een beetje verstand heeft van computers:D) en die zei dat waarschijnlijk mijn harde schijf gecrashed was (mede omdat ik hiervoor al steeds dics consistency checks kreeg tijdens het opstarten). Ik had door dit probleem al een nieuwe harde schijf klaarliggen. Mijn laptop heeft 2 schijven (2x320gb) Ik heb beide eruit gehaald en 1 nieuwe er terug in gezet. Plan was om hier Ubuntu op te zetten.

Nu kom ik echter niet verder dan het Ubuntu installatiescherm, ik kan de taal kiezen, maar als ik daarna 1 vd opties kies herstart mijn laptop en kom ik weer opnieuw bij het Ubuntu installatiescherm uit, steeds weer opnieuw. Ik heb nog een 2e disc gebrand met Ubuntu erop die ik van een andere locatie heb gedownload maar krijg hetzelfde probleem.

Iemand enig idee wat er mis is, grotere hardware problemen? PLEASE HELP ME:confused::confused::confused:

Het kan aan je laptop liggen dat hij bepaalde data niet kan lezen, heb ik ook gehad ik wilde mac os x op mij HP met OEM moederbord installeren ik kokm niet verder dan bij de dvd te booten en dan restart de pc weer.

Maar heb je wel gehoord over windows 7?
Die werkt ook super!:thumb:

Mvg Windowsfaq

Hey, bedankt voor je reactie, zo had ik er nog niet over gedacht. Maar voordat ik windows 7 aanschaf zou ik eerst graag willen weten of er geen groter probleem is met de laptop. Zijn er andere opties om hierachter te komen?

Beste wensen allemaa:Dl!

Iemand enig idee wat er mis kan zijn met mijn laptop?

Ja, zowel de oude schijven als de nieuwe schijf worden gewoon herkend. Net ook even ubuntu erin gestop zonder harde schijf en dan gebeurde precies hetzelfde. Kom op het installatiescherm en kan taal kiezen, maar na één vd opties gekozen te hebben herstart de laptop :confused:.

en als je windows 7 er nou in doet, wat gebeurt er dan??
Ik heb het ook eens gehad, ubuntu pakt in mijn OUDE PC ook niet.
Steeds opnieuw geprobeerd maar het mocht niet baten.
Dus nieuw pc gekocht met vista en heb er toen Windows 7 op gezet en het werkt perfect!:D

Ik heb zojuist nogmaals de vista recovery disk en de originele harde schijven erin gedaan en krijg nu het volgende:

Na het opstarten krijg ik het zwarte scherm: Windows is loading files, na +- 1 minuut kom ik op het scherm of ik windows wil installeren of repareren, ik kies dan voor de optie windows repareren. Hierna wordt er gezocht naar een installatie van windows (operating system), maar die wordt niet gevonden. Ik krijg in plaats daarvan een popup met "Windows found problems with your computer's startup options. Do you want to apply repairs and restart your computer?" view details:
The following startup options will be added:
Name: Windows Vista (TM) home premium (recovered)
Path: Windows
Windows device: Partition=C: (146733 MB)

Name: Windows (TM) Code Name 'Longhorn'Preinstallation Environment (recovered)
Path: Windows
Windows Device: Partition=G: (11993 MB)

A copy of your current boot configuration data will be saved as: C:\Boot\BCD.Backup.0002

Ik kies hierna voor: Repair and restart en krijg dan meteen de volgende error:
System recovery options
X failed to save startup options

Ik kan hierna op zoek met "load drivers" omdat windows dus niet automatisch wordt gedetecteerd, maar ik heb geen idee waar windows op de c schijf is voorgeïnstalleerd?

@Windowsfaq, ik heb geen windows7. Ik zou graag windows 7 aanschaffen en erop zetten, maar voordat ik 110,- euro uitgeef wil ik toch eerst weten of er niet iets ernstigers aan de hand is met mijn laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan