Nadat ik vandaag het politievirus opgelopen heb, heb ik iets te enthousiast meteen mijn windows 8 laptop 'vernieuwd'. Hierdoor zijn programma's als word, ppt, mijn betaalde virusscanner etc. van mijn laptop verwijderd. Ik was van plan om na deze vernieuwing, die er voor zorgde dat ik mijn laptop in ieder geval weer normaal kon gebruiken, meteen een systeemherstel te doen, zodat ik die programma's weer terug zou hebben en mijn laptop weer gewoon zo was als voor het virus. Alleen bleek dat er helemaal geen herstelpunten beschikbaar waren... Toen besloot ik de 5 backup dvd's die ik op aanraden van windows 8 (toen ik mijn laptop net nieuw had) gemaakt had, maar te gebruiken. Alleen ook dat lukt niet omdat de dvd's niet herkend worden. Als ik ze open, zie ik dat er bestanden op staan maar als ik dan 'herstellen met installatiekopie' kies (shift + opnieuw opstarten) gaat het toch niet goed. Eerst wordt aangekondigd dat de herstel vanaf de systeemkopie voorbereid wordt, maar als ik dan een systeemkopieback-up moet selecteren herkent hij mijn dvd's niet. Ik heb zowel de eerste als de laatste dvd geprobeerd maar hij blijft aangeven dat er niks beschikbaar is. Wat doe ik dan verkeerd? En is er nog iets anders wat ik kan proberen?
Bij voorbaat dank voor uw hulp!
Marieke
Bij voorbaat dank voor uw hulp!
Marieke