Laptop hittebestendig???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopper

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2001
Zit een beetje met misschien een vreemde vraag, maar dit forum lijkt me de aangewezen plek om er een goed antwoord op te krijgen.

Ik ben namelijk van plan mijn laptop mee te nemen op vakantie naar de vs. Aangezien ik wil voorkomen dat ie gestolen gaat worden zal ie lange tijd in de kofferbak van onze auto door gaan brengen (we gaan namelijk kamperen). Maar daar zit meteen mijn vraag, kan het kwaad als de auto bijvoobeeld een dag in de (hete) zon staat? Ik kan me voorstellen dat (zeker gezien de huidige temperaturen aldaar) de temperatuur in de kofferbak behoorlijk kan oplopen. Is dit schadelijk voor mijn laptop? Of is het een kwestie van laten afkoelen voordat ik m aanzet?

Hopelijk kan iemand hier er iets over zeggen of misschien heeft iemand er ervaring mee.

Alvast bedankt!

als de mensen niet kunnen zien wat er in je kofferbak zit zou ik er een koelbox in zetten die aan de aanstekerstekker van de auto kan en daar de laptop in dat doe ik ook altijd als ik denk dat die te heet word want ik heb hem liever niet stuk

Bedankt voor de tip! Dat zou wel eens de beste optie kunnen zijn!:thumb:

Maar heb je dan geen last van condensvorming?

Geplaatst door bloodrain1990
als de mensen niet kunnen zien wat er in je kofferbak zit zou ik er een koelbox in zetten die aan de aanstekerstekker van de auto kan en daar de laptop in dat doe ik ook altijd als ik denk dat die te heet word want ik heb hem liever niet stuk

Het is dan te hopen dat er dan wel spanning op de 12v blijft staan als je het contact van de auto verbroken hebt. Mijn auto (Peugot 307) doet dat namelijk niet. Zodra ik de sleutel uit het contact haal gaat alle stroom er van af.

Tevens houdt er rekening mee dat als die koelbox zou blijven werken, je accu niet een oneindige bron van energie is. Ook die kan leeg raken. :8-0:

Olav

Geplaatst door Sidi
Maar heb je dan geen last van condensvorming?
Koelbox, zou ik inderdaad maar niet doen, vanwege condensvorming in de laptop. Probeer zoveel mogelijk de auto in de schaduw te houden.(mits mogelijk)

Het lijkt me dat een laptop toch wel tegen die warmte moet kunnen. Ik zou hem inderdaad even laten afkoelen, voordat je hem gaat gebruiken.

Bedankt voor de tips. Had nog niet aan de condensvorming gedacht. Misschien dan toch er maar op hopen dat ie inderdaad tegen de temperatuur kan. Ik schat ook in dat de kofferbak minder heet wordt als de rest van de auto vanwege het ontbreken van de ramen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan