Laptop HP dv7-2170ed kapot of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yeshim

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2012
Ik heb een hp laptop pavilion dv7-2170ed. De oplader begon de hele dag al te piepen bij het middenstuk, kastje. Ik ging mijn laptop laden en even later hoorde ik een kleine knal, soort shock geluidje bij de plek waar ik de oplader aan de laptop sluit. Meteen daarna viel mn laptop uit en nu gaat hij niet meer aan, ookal was die wel een beetje opgeladen. Ik heb de batterij eruit gehaald en weer in gedaan, maar dat was ook geen succes. Ik weet niet wat ik nu moet doen. Is mn laptop nou kapot of niet? Ben wel van plan om eerst een nieuwe oplader te kopen en dan gaan kijken of die t doet. Kunnen jullie mij nog verder helpen misschien?

Alvast bedankt!

Hoi Yesim,

Welkom op Helpmij!
Ik weet niet of je laptop kapot is of niet, maar je zei in je vraag dat je laptop al een beetje opgeladen was.
Het lijkt mij dus niet slim om een nieuwe oplader te gaan kopen want waarschijnlijk zal hij het dan ook niet doen.
Als hij al niet kapot is zou hij het gewoon op je batterij moeten doen want daar is in dit geval ZEKER niets mis mee.
Ik denk dat als je hem dus niet meer aan krijgt, hij echt kapot is.

Mijn advies: geen nieuwe oplader kopen. Waarschijnlijk zonde van je geld want hij zal het toch niet doen.

Groeten Rick.

Hallo

Het gepiep zoals jij omschrijft , was afkomstig v/d transfo.

Vermoedelijk enkele kortgesloten/losliggende wikkelingen.

Uiteraard kan de laptop de oorzaak v/h defekt zijn , maar vermoedelijk niet.

Start de laptop op met een nieuwe voeding , zonder batterijpack.

Indien dit lukt , batterijpack inpluggen , en controleren of deze oplaad.

Nieuwe voeding :

http://www.benl.ebay.be/itm/AC-Lapt...Accessories_PowerSupplies&hash=item2eb9a30fb7

Enige dat je moet doen , is uw originele netstekker gebruiken , daar deze voorzien in van een "engels" model.

Mocht je uiteraard ergens een opgeladen batterijpack of werkende netadaptor vinden die je kunt lenen , weet je onmiddelijk of de laptop nog werkt.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan