Laptop (HP) herkent externe Harde schijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartmill

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Hallo,

Omdat ik wat bestanden van mijn laptop wil opslaan op een externe harde schijf heb ik deze van een kennis geleend. Deze werkt bij deze mensen gewoon goed, ook bij laptops etc.

Nu wilde ik hem op mijn laptop aansluiten (HP elitebook 8530W) en deze herkent hem niet.

Het is een externe harde schijf met 1 TB geheugen die ik aansluit via de usb poort. Hij is van het merk LACIE. Hij heeft een eigen voeding (zit een stekker met adapter bij, die is aangesloten).

De usb-poorten werken gewoon. Heb ze ook alle 4 geprobeerd, maar dit maakt geen verschil.

De schijf staat NIET in deze computer en bij apparaatbeheer staan enkel de volgende punten met een 'uitroepteken':

Netwerkadapters -> 6TO4 Adapter
Overige apparaten -> Base system apparaat
Overige apparaten -> Base system apparaat
Overige apparaten -> Ethernet controller
Overige apparaten -> Fingerprint Sensor
Smartcardlezers -> RICOH SmartCard Reader
Universal Serial Bus-controllers -> Intel(R) ICH9 Family USB2 Enchanced Host Controller - 293A

Deze laatste heb ik al getracht te repareren. Hij gaf aan dat er nieuwe drivers geinstalleerd waren maar het uitroeptekentje gaat niet weg.

Iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de externe harde schijf wel wordt herkent?

Je zal toch eerst je usb probleem moeten zien op te lossen. De meeste ext. hd's werken niet lekker met usb1.1.
Om welke windows gaat het?
Het kan ook zijn dat in je bios de "usb mass storage" functie niet staat ingeschakeld, als je bios over die functie beschikt.

Ja, maar datvis maar 1 van de 4 usb poorten. De overige hebben geen problemen / uitroeptekens.

Hoe weet je trouwens dat het usb 1.1 is?

Verder werken usb-stickjes wel gewoon. Of wat bedoel je met mass storage in de bios..?

Kijk ook eens in Schijfbeheer
Zou zomaar kunnen zijn dat óf de partitie van de Ext. harde schijf een schijfletter heeft die al in beslag wordt genomen door andere USB-sticks of netwerkschijf-verbindingen óf helemaal nog geen schijfletter gekregen heeft.
Kijk dus (met de Ext. harde schijf aangesloten) in Schijfbeheer, maak die maximaal groot en kijk (vooral) in het onderste deelvenster, waar de harde schijven worden genoemd.

Andere mogelijkheid (onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk) is dat je bij die Ext. harde schijf nog een "verboden in te rijden" bord ziet staan. Maar dat horen we dan nog wel.

Schijfbeheer:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> diskmgmt.msc

Tijs.

Laatst bewerkt:
Universal Serial Bus-controllers -> Intel(R) ICH9 Family USB2 Enchanced Host Controller - 293A
Daaraan. Dan draaien je usb poorten alleen nog op 1.1.

Bedankt allemaal, maar het is toch iets anders geweest. Ik besloot men laptop nog maar een keer op nieuw op te starten (had ik al een keer gedaan). Maar nu haalde ik de kabel eruit en stopte deze erin toen hij was opgestart. Vervolgens werkte hij opeens wel (hij begon meteen besturingsprogramma s te installeren en even later deed hij het.

Hoe dan ook. Het is nu opgelost! Bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan