Laptop HP start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldA

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2005
Berichten
48
Hoi allemaal, ik ben al een beetje aan het rondkijken geweest maar kan niet echt iets vinden wat voor mij van toepassing is.
In het kort: Gisteravond heb ik nog met mijn laptop gewerkt en nu wil ik hem vanmiddag opstarten en hij start in zijn geheel niet meer op:(

Ik heb:
laptop HP compaq NX5000 met windows XP prof met SP2 erop.

Ik probeer uit te leggen wat ik heb gedaan en wat hij niet meer doet:
gisteravond heb ik er een externe harde schijf voor het eerst op aan gesloten en ik had een nieuwe muis die ik heb aangesloten. De laptop zag ze allebei en het werkte allemaal 100%.
Nu vanmiddag wilde ik hem dus opstarten maar dat ging niet (zowel op accu als netstroom), het powerknopje gaat aan, de cd/dvd rom geeft ook een signaal (lampje knipperd) maar daarna zag je normaal gesproken ook gelijk dat de harde schijf een signaal en dat doet hij dus nu niet meer. Hij blijf nu dan ook op een zwart scherm steken en zie niet een startup beeld of iets dergelijks.

ik heb al gedaan:
1. eerst wederom opnieuw opgestart via accu en ook via netstroom, tervergeefs
2. alle stroom eruitgehaald en op de powerknop gedrukt, heb gelezen dat je zo een laptop kunt resetten. Niet geholpen
3. omdat de dvd-rom een signaal geeft dacht ik, ik doe de XP cd erin en start hem via cd op, helaas.
4. dvd/cd-rom eruit en erin gedaan. hielp niet. Wilde ook de harde schijf eruit halen maar daar heb ik me niet aan gewaagd.... durfde eerlijk gezegd niet....


Ik weet nu niet meer hoe en wat.... hebben jullie ideee'n?

Alvast hartelijk dank voor jullie moeite.

Ronald
 
accu eruit en allen via netstroom opstarten ook gedaan ??
 
had ik nog niet gedaan maar zonet even geprobeerd, maar ook dit lukt niet
 
Laptop start niet meer op, krijg foutmelding.

Hallo allemaal,
De laptop startte nog steeds niet op. Ik heb hem door iemand laten bekijken en hij kon mij melden dat of het RTC battery defect was of moederboard defect was.
Aangezien ik het RTC battery weleens wilde proberen om deze te vervangen heb ik na lang zoeken een battery gevonden.
Deze nieuwe RTC battery heb ik vanavond geinstalleerd..... en wel er zit ineens weer iets wat werking in de laptop:thumb:

Alleen nu loop ik dus echt vast en weet ik even niet meer wat ik moet doen. Ik ben al wat opzoek gegaan op het wereldwijde web en ik vermoed het ergste. Maar kunnen jullie mij misschien verder helpen?

Zie foto met de melding op mijn scherm op dit moment.
foutzd3.th.jpg


dank je wel voor de reakties
Ronald
 
scherm is niet te lezen.
 
mmm het was mijn eigen topic.... dan breek ik toch niet in:confused:

Ik probeer nog een foto, hoop dat het goed gaat.
foutzd2.th.jpg


Ronald
 
Je hebt helemaal gelijk. Foutje van mijn kant, heb het weer bij elkaar gezet.

Geeft niet is ook al een oud topic... maar met een beetje nieuw leven (met name in de laptop) :)

Ik krijg alleen de foto niet goed!

Dit staat er vermeldt:
Bovenin staat:
270912 KB OK
00890001 01
162-system options not set

halverwege staat:
The following configuration options were automatically updated:
Toto memeroy installed: 270912 Kbytes
CMOS checksum invalid, default values loaded

De blauwe velden:
F1 save changes
F2Ignore changes
F10 computer setup


Hopelijk geeft dit verduidelijking?
Ronald
 
ok, Ik heb net op F10 computer setup gedrukt. Hier kom ik in mijn Bios terecht. Ik wilde zeker zijn dat de cd-rom als eerst staat om op te starten.
Na mijn Bios afgesloten te hebben start de gehele laptop op en kon ik normaal weer werken!:thumb:

Optimistist die ik ben...
1. ik probeer eerst met opnieuw opstarten.... alles ok
2. daarnaa uitschakelen en na een aantal minuten weer opstarten.... alles ok
3. netstroom eraf en op battery opstarten.... :evil: niet goed.

Hij start niet op met battery dus ik weer over op netstroom maar ook nu doet hij het niet meer!!!!
Ik snap er geheel niets meer van.

Ronald
 
beste lezers,

Daar ik ook eenzelfde laptop bezit en overeenkomstige problemen heb vraag ik mij hetvolgende af;

Welke batterij gaat er precies in ?
Wat kost deze ?
Waar te kopen ?

En uiteindelijk, is het lastig deze te vervangen ?
De HP manual is niet echt duidelijk, komt bij mij over als een dag werk waarbij als je niet oplet de kans groot is dat je als hij weer in elkaar zit een schroefje overhoud :mad:

Ik heb inmiddels geen garantie meer, beestje is nu zo'n 3 jaar oud.
 
Hier en daar kan je een vervangende accu kopen.

Google anders eens op "nx5000 accu" voor meer resultaten.

Volgens mij is het inbouwen een kwestie van een palletje wegschuiven en de accu eruit trekken en de nieuwe er in steken tot het schuifje klikt. Misschien is het iets anders bij jouw notebook maar dat zal in je handleiding te vinden zijn. Het stelt echt niets voor.

Wat zegt je handleiding dan waardoor je denkt dat het zo lastig is?
 
Beste Arctic Joe,

Ik geloof dat er verwarring is tussen accu en batterij.

Ik begreep dat er eerder gesproeken werd over interne batterij en daar gaat dan ook mijn vraag over. Wellicht weet jij of een ander hier een antwoord op.

gr
 
Sorry Rik, overheen gelezen.

Hier heb je een ander link voor spare onderdelen voor de nx5000.
Misschien kan je hiermee het juiste type achterhalen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan