[Laptop] hulp nodig bij uitzoeken - multimedia (muziek)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leek007

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2009
Een goeden morgen,

Een vriend van mij is op zoek naar een laptop.
Het gaat dan om een laptop die goed te gebruiken is voor het ontwerpen van muziek.

We vroegen ons af welke hardware specificaties je voor dit soort onderdelen nodig zou moeten hebben?

Kan iemand ons een zetje in de goede richting geven waarnaar we moeten kijken?

Edit: we hebben spec's.
Windows: 2 GHz Pentium® 4 or Celeron® compatible CPU or faster (multicore CPU recommended), 2 GB RAM (4 GB recommended on Windows Vista and Windows 7), Windows XP (home or Pro), Windows Vista or Windows 7, sound card (ASIO driver support recommended), DVD-ROM drive, QuickTime recommended

Met vriendelijke groet,
Leek007

Laatst bewerkt:
Het hangt er een beetje van af wat je onder 'ontwerpen' verstaat, i.c. het ontwikkelen, componeren en produceren of alleen het ontwikkelen/ componeren?

Inderdaad het ontwikkelen (denk daarbij bijv. met het programma fruityloops).

Ik kan me een beetje erbij voorstellen dat je een aardige processor (i3-i5) moet hebben, met minstens 4GB aan ram (liefst DDR3) en dan nog een aardige hardeschijf voor het opslaan van de vele muziek (250GB+)

Bedankt voor je reactie.

Hoi,

Op de processor na hebben ze dat bijna allemaal;) Misschien is dit wel een aardige optie of goedkoper deze

Laatst bewerkt:
@Modag die 2e is inderdaad zeer mooi en nog bij coolblue ook! prima zaak.

even bij tweakers rond geneusd en blijkt die nog in de best buy guide okt 2011 op nummer 1 laptops onder de €600.-

specs en prijzen.
edit: ik was te snel.... dit is niet dezelfde laptop.

Maar ik heb zojuist van die kerel de benodigde spec's gekregen en ik denk dat die een beetje ondermaats zijn... (ik ga deze bijwerken in mijn 1e post)

Spec's:
Windows: 2 GHz Pentium® 4 or Celeron® compatible CPU or faster (multicore CPU recommended), 2 GB RAM (4 GB recommended on Windows Vista and Windows 7), Windows XP (home or Pro), Windows Vista or Windows 7, sound card (ASIO driver support recommended), DVD-ROM drive, QuickTime recommended

Wat moet ik bij deze sound card aan denken?
en quicktime... ja daar ben ik niet zo van, zal dat echt nodig zijn?

Gr,
Leek

Laatst bewerkt:
Geluidskaart is heel belangrijk in dit geval. Afspelen zal geen probleem geven, maar opnemen wel. Dan moet je bijv. een Creative kaart hebben en met een laptop zal dat niet lukken.
Quicktime heb je niet nodig, maar is ook freeware in de zin van bijv. Quicktime light.

Laatst bewerkt:
@Chopra

Ja daar was ik ook al bang voor met die geluidskaart.

Het geen wat in die asus zit is waarschijnlijk gewoon een kaart verwerkt in het moederbord. Zou dit genoeg zijn?

Gr,
Leek.

Je zult misschien wel iets kunnen opnemen, maar input van randapparatuur is sowieso niet mogelijk. Ik ga er maar van uit dat er enigszins serieus gewerkt gaat worden.
Het zijn eigenlijk geïntegreerde chips op het moederbord die heel basic zijn, dus voor weergave van geluid prima maar meer ook niet.
Een ASIO driver valt altijd nog wel te installeren, maar dit wil niet zeggen dat je dan externe input kunt realiseren.

Hoi,

Ik kom tegen op het net dat je dit met een externe kaart moet oplossen.

Het zal de eerder genoemde laptop worden, dus allemaal hartelijk dank voor jullie reacties!

de laptop heeft die alleen nodig voor het produceren niet voor opnemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan