laptop IBM thinkpad

• Onderwerp starter Onderwerp starter keti
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

keti

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2007
Hallo forum,
Ik heb een laptop IBM THinkpad en weet niet hoe ik het apestaartje op het scherm kan krijgen.
links bovenin de knop onder de F1 toets is een toets waar 3 tekens op staan...de midelste is het apestaartje........
nu heb ik al van alles geprobeerd maar ik krijg geen apestaartje.......
WAT DOE IK FOUT????????????
groetjes John

Heb je ook een Functietoets (FN), druk die dan eens in en dan op het @tje.

IBM Thinkpad

hallo,
ik heb inderdaad links onderaan een toets met FN maar ook daar krijg ik geen apestaartje mee. Wat Nu ?????
gr

Welke toetsenbordinstelling heb je ?
Engels EN of
iets anders bijv. Nederlands NE ?
Als je EN hebt kun je met Shift 2 een @ maken ...

apestaartje

Hartelijk dank!!!! het is inderdaad schift 2
maar wat ik niet snap is dat het apestaart tekentje links bovenaan staat.
gr tiny

Waarschijnlijk heeft je toetsenbord een andere indeling dan US-English.
Het beste is om bij een Computerzaak na te vragen of ze stickers hebben die je op je toetsen kunt plakken, zodat je toetsenbord qua indeling lijkt op een US-English toetsenbord.
Ik zal vanavond nog wel een foto maken van ons keyboard met stickers en al, zodat je een idee krijgt hoe het eruit zou moeten zien met de goede indeling ...

Het beste is om bij een Computerzaak na te vragen of ze stickers hebben die je op je toetsen kunt plakken, zodat je toetsenbord qua indeling lijkt op een US-English toetsenbord.
Of je stelt het toetsenbord in volgens de indeling die het heeft. Vermoedelijk UK

Misschien praten we langs elkaar heen, maar wat ik ervan begrijp is dat Keti een verkeerde fysieke (dus niet vanuit Windows) toetsenbordindeling heeft (Duits ? Nederlands ?), waardoor de @ niet boven de 2 op dezelfde toets staat .
Een ander toetsenbord is niet zo makkelijk goedkoop te vinden,vandaar mijn opmerking over de stickers, om het toetsenbord zo aan te passen dat het overeenkomt ,et een US-English layout.
Dat is bij onze Thinkpad ook gedaan ...
Ik zet vanavond wel een linkje neer naar een nog te maken foto van het toetsenbord ...

maar hij kan toch de indeling in Windows zetten volgens de fysieke indeling? Op moment dat dat goed staat kun hij ook meteen de rechter Alt toets (die bij IBM Alt Gr heet) gebruiken om de '@' te benutten. Maar ja, stickeren kan natuurlijk ook.

maar hij kan toch de indeling in Windows zetten volgens de fysieke indeling?
Natuurlijk kan dat, maar ik kan me voorstellen dat je op een gegeven ogenblik aan een bepaalde lay-out gewend bent en dat je vingers dat ook zijn ...
Als ik bijv. plotseling op een Duits keyboard moet werken zit ik nog wel even te pielen met de Y en de Z (die zijn namelijk omgewisseld) :o

Als ik bijv. plotseling op een Duits keyboard moet werken zit ik nog wel even te pielen met de Y en de Z (die zijn namelijk omgewisseld) :o

Yep, duits en frans is idd heel anders. UK, NL, etc hebben de meeste toetsen hetzelfde zitten, alleen de shift karakters boven 1-0 en de / \ etc zijn anders

Zo, bij deze een foto van het keyboard van onze IBM:
keyboard_ibm.jpg

De gestickerde toetsen zijn omkaderd met rood.
Van de met groen omkaderde toesten worden de subtekens niet gebruikt.
De met geel omkaderde toets doet een \ en een | .
De stickers zijn behoorlijk slijtvast want de laptop wordt dagelijks veel gebruikt.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan