Laptop in slaapstand ipv sluimerstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjaak5293

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2012
Goedemiddag,

Sinds vandaag heb ik een nieuw toetsenbord (Logitech MX Keys) met bepaalde sneltoetsen die je kan instellen middels de Logitech software. Voorheen kon ik de laptop dicht klappen en ging deze in slaapstand. Zodra ik dan in dichtgeklapte stand met de muis bewoog dan werd de laptop wakker en kon ik met een extern scherm de laptop gebruiken. Als ik de laptop nu middels de sneltoets in "slaapstand" breng gaat deze dus in sluimerstand ipv slaapstand. In logitech options hebben ze slaapstand dus gelinkt aan de sluimerstand van windows.

Nu wilde ik een .exe file maken met het commando "slaapstand" wat ik dan weer aan de desbetreffende knop kan linken. Of heeft iemand een ander idee om dit op te lossen? De sluimerstand gaat er namelijk alleen maar vanaf als ik het scherm open, dat is precies wat ik probeer te voorkomen. Voor de .exe file heb ik trouwens geen idee wat het commando is.. Kan iemand me vertellen waar ik dit zou kunnen vinden?

Ik ben benieuwd naar de opties :D

Laatst bewerkt:
Dat kan met een commando in een batch file:
Code:
rundll32.exe powrprof.dll, SetSuspendState Sleep

Bedankt voor de snelle reactie! Komt hier nog iets voor of achter? Ik heb bovenstaande gekopieerd maar er gebeurd helaas niks.

Ik weet natuurlijk niet wat je er mee gedaan hebt.
De opdracht is in ieder geval goed.

Met alleen maar kopiëren gebeurt er uiteraard niks.

Laatst bewerkt:
Haha begrijpelijk. Ik heb het commando gekopieerd naar een textbestand en daarna opgeslagen als een *.bat file. Deze heb ik daarna geopend en toen gebeurde er niks.

Wat gebeurt er dan als je erop dubbelklikt?

Laatst bewerkt:
Er gebeurt helemaal niks als ik erop dubbelklik of zelfs als ik het als administrator uitvoer. :confused:

Zet eens Pause onder die regel in dat bat bestand.

Volgens mij staat er een spatie teveel
Code:
Rundll32.exe Powrprof.dll,SetSuspendState Sleep

p.s. volgens mij kun je er ook direct een snelkoppeling op je bureaublad maken.

De opdracht zoals ik hem plaatste werkt prima.
Die spatie maakt niks uit, is voor de leesbaarheid.

Het probleem zat hem er in dat ik dit
powercfg.exe -h off
had ingevoerd om te zien of hij dan wel in slaapstand ging ipv in sluimerstand.
Blijkbaar mag deze niet uit staan voor het commando "Sleep". Toen ik het weer had aangezet werkte het commando wel.

Bedankt voor alle hulp! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan