Laptop inruilen of upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrbola

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2013
Beste helpmij forummers,

Ik ben een leek op computergebied en zou graag wat hulp willen bij het volgende;

Ik heb nu een 3 jaar oude vaio laptop met de volgende specificaties:

15,6 inch beeldscherm
Intel Core i5 430M
4 GB werkgeheugen
500 GB harde schijf
Windows 7 Home Premium
ATI Mobility Radeon HD5650
LED-verlicht scherm

Problemen:
De helderheid neemt af, de helderheid staat nu op zijn hoogst.
De accu gaat max. 40 minuten mee.

Vooral het afnemen van de helderheid vind ik een probleem, misschien dat het scherm van de laptop over een jaar onbruikbaar is?
Misschien kan ik zelf de inverter vervangen of laten doen, maar dan blijft het een 3 jaar oude laptop.

Mijn vraag aan de kenners is; Zouden jullie de laptop inruilen voor 190 euro en dan zoiets kopen: http://www.dixons.nl/laptops/notebo...np355e7c-s05nl-amd-a6-4400m.html#.UadI_pz1ydU

Ga ik er dan op vooruit kwa specificaties? Ik moet dan 360 euro bijleggen en dat is het maximale wat ik kan uitgeven.

Ik gebruik de laptop vnl thuis voor office, internetten en heel af en toe een game spelen.

upgraden zal niet zo snel gaan bij laptops vaak zijn de componenten op het moederbord vast gesoldeerd

die laptop is wel wat krachtiger op zich geen slechte optie

denk dat die helderheid te maken heeft met je accu die niet lang mee gaat als de accu laag is dan gaat de laptop automatisch energie besparen en dan dempt deze de backlight
gebeurt dit ook als de laptop aan stopcontact is aangesloten?

Ik gebruik de laptop meestal op netstroom en dan is het beeld niet echt helder meer.

Met upgraden bedoel ik eventueel de inverter vervangen ( en misschien andere onderdelen als die kapot gaan zoals de HDD voor een SSD)

laptop is nog prima voor standaard gebruik voor gamen is hij wat verouderd maar als dit oude games blijven zou het nog een prima laptop zijn als alles optimaal werkt