Laptop instant uit bij algemeen gebruik?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thiemo

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
Hallo,

Ja, ik ben er alweer. Dit keer weer met diezelfde Acer Aspire 5536G laptop.
Ik wou Windows 8 Release Preview installeren, maar bij het booten vanaf USB (wat wel kan, is geen UEFI-bios), verscheen het het woord "Windows", waarnaar een tik te horen was en de laptop uit ging.
Ik heb ditzelfde probleem ook al eens gehad toen ik in de BIOs de boot volgorde aanpastte en ook gewoon bij het opstarten van Windows 7.

Dit heeft niets te maken met temperatuur, en ik ben volkomen radeloos. De laptop wil maar 1 op de 10 keer goed opstarten, dan is nog de vraag of die aan blijft.

Wat specs:

Mobo: Acer JV50PU
CPU: AMD Turion X2 RM75 2,2GHz
GPU: ATI Radeon 4500 512MB

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen met dit probleem.

Goeten,

Thiemo

Hallo

Tussen de regels door lezende , en speciaal wegens dit : " Dit heeft niets te maken met temperatuur"

Heeft deze laptop een voorgeschiedenis van te lang te heet worden.

Indien ja , dit model , en met deze symptomen , is de g.p.u./motherboard chipset zo goed als gedeeltelijk losgekomen v/h motherboard.

Hopelijk voor u heb ik geen gelijk...

Peter

windows 8 installeren op een laptop waarvoor hij niet is gemaakt is zoiezo geen slimme zet
kans is redelijk groot dat het niet goed word ondersteund en dat er geen drivers voor zijn
ik raad je aan om het bij de OS te houden waarmee het werd geleverd

Het werd met Windows Vista geleverd, maar Windows 7 werkt ook super. Die heb ik dan ookal sinds een week na aanschaf. Heb deze laptop ondertussen al 3-4 jaar.

VDK_P: Hij is heel vaak oververhit en gewoon erg heet geweest. Valt dit te horen als ik bijvoorbeeld met de laptop schud?
En mocht ik de laptop deassembleren, waar valt het aan te zien dat de GPU/chipset heeft losgelaten?

Hallo

"VDK_P: Hij is heel vaak oververhit en gewoon erg heet geweest. Valt dit te horen als ik bijvoorbeeld met de laptop schud?
En mocht ik de laptop deassembleren, waar valt het aan te zien dat de GPU/chipset heeft losgelaten? "

Los ... als in echt loszittende componenten is het in dit geval niet.

Door extreme oververhitting , is de chipset uitgezet door de warmte ... de honderden minuscule soldeerverbindingen zijn gedeeltelijk gesmolten (verzwakt/gescheurd) .

1 (meestal zijn er uiteraard meer) defekte soldeerverbinding is al genoeg om deze symptomen te hebben.

Visueel is er meestal niets te zien.

Indien dit wel zichtbaar is , is dit defekt onherstelbaar.

Worst case scenario (onherstelbaar) , is dat de printbaantjes onder deze chipset zijn losgekomen van de printplaat.

Dit soort herstellingen vereisen ervaring en specifiek materiaal.

Indien je dit nog nooit hebt gedaan .... niet zelf aan beginnen , maar laten uitvoeren door iemand die wel de nodige ervaring bezit .

Je hebt slechts 1 x de gelegenheid om dit goed te doen.

Veel werk is dit niet ... ik heb er geen flauw idee van wat men hiervoor aanrekend.

Indien de chipset bereikbaar is (onderaan) , dient er zelfs bitter weinig te worden gedemonteerd.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan