laptop instellingen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wiard
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Wiard

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2000
Hi,
Mijn vraag betreft een laptop van het merk medion (aldi) type MD5400, winXP, p4 2,53mhz.

Ik moet binnenkort met regelmaat lange treinreizen maken en wil de computer dan zo instellen dat deze te gebruiken is als mp3-speler/cd-speler als de laptop dichtgeklapt is. Nu, als ik de laptop dichtklap gaat hij automatisch in slaapstand.

Ook ben ik opzoek naar tips hoe ik (dmv bv een aparte acount?!) mijn laptop zo kan instellen dat er op de achtergrond het minimale aan programma´s draait zodat ik langer kan werken met de accu.

Bij voorbaat dank voor alle reactie´s.

Die slaapstand kan je instellen in xp. Onder configuratiescherm en dan power options.

Een apart account is niet noodzakelijk voor het minimaal gebruik van je accu. Als je mp3's wil afspelen, zal je harde schijf toch behoorlijk aan de slag gaan en dat zal de meeste energie opzuigen. Is het niet mogelijk dat je bijvoorbeeld de cd-rom vervangt door een tweede accu?

Geplaatst door hangmat
Is het niet mogelijk dat je bijvoorbeeld de cd-rom vervangt door een tweede accu?

ik zou het niet weten, dan zou ik waarschijnlijk de boel moeten openschroeven. Ik zal de vraag eens bij medion neerleggen. Bedankt voor de tip.

In windows 98 heb je onder systeeminfo-hulpprogramma´s -opstartprogramma´s waarin je de programma´s die mee opstarten kunt uitschakelen. Heeft xp iets dergelijks?

Je hoeft die laptop niet open te schroeven hoor. Die cd-rom zou je er zo uit moeten kunnen pakken (vergrendeling losmaken) en er dan een accu inzetten. Als medion die inderdaad voorhanden heeft, tenminste.

Ik ga zometeen eens xp opstarten en dan kijken waar die slaapstand zit.

Is het overigens niet veel makkelijker een memorystick/mp3 speler aan te schaffen? Je kunt er bestanden op zetten die je ook voor je laptop gebruikt, en er ook mp3's mee afspelen.

Kijk maar eens hier

http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/St...o?productID=43625&productType=1&sectionID=178

Die optie voor de slaapstand vind je onder configuratiescherm/power options/tabblad advanced en onderaan zie je when i shut down my klep, of zoiets. Kies de optie geen actie. Zie de bijlage.

De sleep button is volgens mij hetzelfde als het sluiten van een laptop.

Bijlagen

• poweroptions.jpg
    poweroptions.jpg
    32,5 KB · Weergaven: 101
Geplaatst door hangmat
Die cd-rom zou je er zo uit moeten kunnen pakken (vergrendeling losmaken) en er dan een accu inzetten.

Helaas kan ik mijn cd-rom niet via een simpel mechaniekje los maken.

Ik ga zometeen eens xp opstarten en dan kijken waar die slaapstand zit.

bedankt! gevonden en het werkt!

Is het overigens niet veel makkelijker een memorystick/mp3 speler aan te schaffen? Je kunt er bestanden op zetten die je ook voor je laptop gebruikt, en er ook mp3's mee afspelen.

Kijk maar eens hier

http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/St...o?productID=43625&productType=1&sectionID=178
Ik heb ff gekeken en een mp3-speler zou inderdaad een/DE oplossing zijn doch zou ik dan meteen een aparaat willen hebben waarvan de geluidskwaliteit uitmuntend goed is en daar heb ik dan het geld weer niet voor. Dus zal ik het moeten doen met de laptop, geen uitmuntend geluid en beperkte accu maar ja....die moet ik toch al mee sjouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan